Mr.Robot | Welcome To My World

HBO چطور راضی شد که سریال The Last of Us را بسازد؟

شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹ ق.ظ

ساخت سریال The Last of Us اتفاقی بود که چند روز پیش حسابی خوشحال و شگفت‌زده‌مان کرد. اتفاقی که تصور می‌کردیم به خاطر غنای داستانی خود بازی‌ها رخ ندهد و کارگردان هر حرفی دارد در بازی‌هایش بزند اما سازنده یکی از مهم‌ترین مینی سریال‌های تاریخ یعنی چرنوبیل حالا با یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های ویدیو گیم به نام نیل دراکمن روی ساخت سریالی به نام The Last of Us همکاری می‌کنند. سریالی که انتظار نتیجه خیره‌کننده‌ای از آن می‌رود. پال تاسی از وبسایت فوربس به این موضوع پرداخته که شبکه HBO چطور به ساخت اقتباسی تلویزیونی از یک ویدیوگیم علاقه‌مند شده.


اعلام این خبر که HBO قرار است سریالی براساس یک بازی ویدیویی به نام The Last of Us‌بسازد، تقریبا برای همه تعجب برانگیز بود. تا همین یکی دو سال پیش دشوار بود که تصور کنید باپرستیژترین شبکه پریمیوم کابلی قرار است یک سریال اقتباسی بزرگ براساس یک بازی ویدیویی بسازد ولی با این حال، چنین اتفاقی افتاد و HBO قرار است سریال The Last of Us را بسازد.

چه اتفاقی افتاد و چه چیزی تغییر کرد؟

اگر قرار باشد حدسی بزنم، می‌گویم The Witcher. سریال The Witcher همه چیز را تغییر داد.

واکنش طرفداران به اقتباس نتفلیکس از The Witcher تا زمان انتشار بسیار با ترس و تردید همراه بود تا اینکه سریال منتشر شد و نتیجه قابل قبولی ارائه کرد. این سریال که البته براساس سری کتاب‌های فانتزی آندره ساپکوفکسی ساخته شده، بیشتر با بازی‌های ویدیویی شرکت CD Projekt مطرح شد و حتی با وجود اینکه کتاب منبع اصلی بوده، بسیاری از عناصر سریال مثل نقش هنری کویل به عنوان گرالت مستقیما از بازی The Witcher الهام گرفته شده‌اند.

هیو جکمن یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که طرفداران بازی برای بازی در نقش جوئل انتخاب کرده‌اند.

سریال The Witcher فراتر از آنچه نت‌فلیکس فکرش را می‌کرد انتظارات را برآورده کرد. ۷۶ میلیون نفر در ماه اول انتشار، سریال را تماشا کردند. براساس آمار نت‌فلیکس کسی که دو دقیقه از سریال را دیده باشد به این آمار اضافه شده و بنا به همین آمار، ویچر بهترین شروع ممکن را از بین همه‌ی سریال‌های جدید داشته. در پایان سال هم بعد از Stranger Things، در جایگاه دوم محبوب‌ترین سریال سال قرار گرفت.

به عقیده من، همه‌ی این‌ها به HBO این باور را داد که ساخت یک سریال اقتباسی از بازی ویدیویی مثل The Last of Us می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد و موفقیتی مشابه را به ارمغان بیاورد. یک نکته خوب راجع به استفاده از بازی‌های ویدیویی این است که از قبل طرفدارانی وجود دارند تا بلافاصله سریال را تماشا کنند. این اتفاق با The Witcher افتاد و باز هم با وجود اینکه منبع اصلی از روی کتاب‌ها بود ولی موفقیت سریال به خاطر طرفداران بازی بود. و وقتی که آن‌ها از سریال خوششان آمد، آن را به همه پیشنهاد دادند.

ما نمی‌دانیم که The Last of Us تاکنون چقدر فروخته ولی با در نظر گرفتن ۱۷ میلیون نسخه‌ای که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، احتمالا به لطف نسخه ریمستر تا به الان ۲۰ میلیون را هم رد کرده. قرار نیست همه‌ی این ۲۰ میلیون به HBO دسترسی داشته باشند و این سریال را ببینند اما باید در نظر بگیرید که The Last of Us یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن است.

گزینه‌های دیگری هم برای بازی در نقش الی و جوئل مرتبا سر زبان‌ها هستند.

من واقعا نمی‌دانم که اگر اقتباس The Witcher وجود نداشت آیا HBO سراغ ساخت این بازی می‌رفت یا نه. ممکن است، گمان می‌کنم، اما امیدوارم درس گرفته باشند که برای بسیاری از بازی‌ها، اقتباسی سریالی و ۲۰-۲۵ ساعته می‌تواند موفق‌تر از اقتباسی سینمایی و ۱۰۰ دقیقه‌ای باشد. راهی که قبلا بسیاری رفته‌اند.

احتمالات برای اقتباس از روی بازی‌ها بی‌نهایت است و من امیدوارم که این اتفاقات دوران تازه‌ای در تلویزیون پدید آورد تا بازیکن‌های بزرگ بیشتری مثل هولو، آمازون و اپل وارد کار شوند و اقتباس‌های مخصوص خودشان را مثل نت‌فلیکس و HBO داشته باشند. می‌توانم آینده‌ای را ببینم که در آن امثال God of War یا Mass Effect به سریال تبدیل می‌شوند. بعدی سریال Halo روی شبکه Showtime است که البته تردیدهایی به آن دارم.

برای من خیلی سخت است که تصور کنم ترکیب HBO، کریگ مازین (سازنده چرنوبیل) و منبع اصلی الهام The Last if Us چیز فوق‌العاده‌ای نشود. دوست دارم تصور کنم که حتی بدون The Witcher یا موفقیتش در Netflix هم این اتفاق می‌افتاد اما جای سوال دارد که آیا واقعا چنین تاثیری گذاشته یا نه. با این حال، در این بین همه برنده هستند.

  • Elliot Alderson

نظرات  (۱)

به اطلاع شما وبمستران گرامی می رساند :
 
10 سرویس بلاگ دهی معتبر فعال و سالم مشابه بلاگفا با قامت بالا و رتبه کشوری با مشخصات زیر بفروش می رسد .
بهترین فرصت جهت سرمایه گذاری در برای سئو کاران و وبمستران زمینه تبلیغات , فروش رپورتاژ و بک لینک
 
 
اتوریتی بین 32 الی 34
رنک الکسا بین 800.000 الی 300.000 کشوری
تعداد وبلاگ های هر سرویس : 800 الی 2000 وبلاگ
 
برخی از قابلیت های مدیریت:
قابلیت انتشار رپورتاژ در کل وبلاگ ها با چند کلیک
قابلیت تبلیغات بنری و متنی
قابلیت ویرایش حذف و... دسترسی کامل مدیریتی به تک تک وبلاگ ها
قابلیت ایجاد صفحات و منو
قابلیت فیلتر کردن کلمات بد
قابلیت گزارش وبلاگ متخلف به پلیس فتا
و...
 
برخی از مشخصات فنی اسکریپت:
فضای هاست 1 گیگ الی 3 گیگ
هزینه میزبانی کمتر از 20 تومان ماهانه
قابلیت انتقال هاست اسان
اسکریپت سورس باز و نیمه اختصاصی با زبان PHP
هزینه نقل و انتقالات هاست و مالکیت دامنه به عهده خریدار می باشد .
 
قیمت هر سرویس بصورت تکی 1,800 هزار تومان فروش بصورت مزایده تا پایان ماه
قیمت هر 10 سرویس بصورت یکجا 1,600 هزار تومان شامل تخفیف همکاری
 
 
هزینه ای که برای خرید پرداخت می کنید قبلا صرف هزینه های سئو و نگه داری و امنیت و برند شدن هزینه شده است و سرویس ها نیاز به هیچگونه سئو ندارد و در نتایج گوگل بهترین جایگاه را دارند کافیست نام هر یک از سرویس ها را در نتایج گوگل سرچ نمایید.
 
 
لیست 10 سایت سرویس بلاگ دهی مشابه بلاگفا جهت فروش:
 
1-سرویس بلاگ دهی یک دو سه بلاگ
2- سرویس بلاگ دهی جت بلاگ
3- سرویس بلاگ دهی آی اس بلاگ
4- سرویس بلاگ دهی پارسه بلاگ
5- سرویس بلاگ دهی تی تی بلاگ
6- سرویس بلاگ دهی تین بلاگ
7- سرویس بلاگ دهی ارس بلاگ
8- سرویس بلاگ دهی دریا بلاگ
9- سرویس بلاگ دهی نصر بلاگ
10- سرویس بلاگ دهی ویا بلاگ
 
 
جهت خرید و یا سوالات بیشتر تماس بگیرید:
09213579797
تلگرام @bazdid1
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی