Mr.Robot | Welcome To My World

مورد انتظارترین فیلم‌های 2020

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳ ب.ظ

 

در این مقاله قرار است به مهم‌ترین فیلم‌هایی که قرار است در طول سال ۲۰۲۰ منتشر شود، بپردازیم و آن‌ها را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.بادتون باشه این طولانی ترین مطلب این بلاگ هست!

سرانجام سال ۲۰۱۹ به پایان رسید که در طول آن شاهد خداحافظی‌ها با مجموعه‌ها و شخصیت‌های محبوب تا بازگشت کارگردانان سرشناس بودیم و در طول سال صد البته افرادی نیز بودند که توانستند ما را غافلگیر کنند. حال مدتی می‌شود که سال ۲۰۲۰ و فیلم‌های جدیدش کار خود را آغاز کرده‌اند که طی این مدت شاهد اکران آثار متعددی بودیم و کم کم وارد روزهایی می‌شویم که فیلم‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری روی پرده‌های سینما خواهند رفت. مثل سال‌های گذشته شاهد اکران فیلم‌های زیادی هستیم که هدف آن تنها گیشه است و در بین این فیلم‌ها می‌توان آثار لایو اکشن، بازسازی‌های جدید و فیلم‌های ابرقهرمانی جدید مشاهده کرد و درکنار آن فیلم های ترسناک جدیدی نیز قرار است اکران شوند که شاید بازگشت دو مجموعه محبوب سال‌های اخیر و یک مجموعه کلاسیک هستیم. در طول سال ۲۰۲۰ شاهد بازگشت انیمیشن‌های اورجینال پیکسار و استودیوی انیمیشن‌سازی والت دیزنی نیز هستیم که درکنار آن مینیون‌ها و گرو نیز قرار است با یک ماجراجویی جدید بازگردند و دریم ورکس نیز قرار است با دنباله انیمیشن The Croods بار دیگر داستان خانواده انسان‌های غارنشین را به تصویر بکشد.

صد البته در طول سال ۲۰۲۰ قرار است آثاری نیز منتشر شوند که هدف آن‌ها صرفا تجاری و فتح گیشه نبوده و به‌دنبال حضور در فصل جوایز هستند که در بین آن‌ها نام‌های بزرگی مثل ریدلی اسکات و دیوید فینچر نیز دیده می‌شود. درکنار آن دنی ویلنوو بار دیگر شانس خود را با ریبوت فیلم Dune امتحان کرده تا ایندفعه ثابت کند که می‌تواند فیلمی را تولید کند که هم بتواند فاتح گیشه‌ها باشد و هم نظر منتقدان را جلب کند. شاید پیش‌بینی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به‌خصوص در بخش فروش کمی سخت‌تر باشد، اما باز هم آثار متعدد و جذابی قرار است در طول سال اکران شوند و حال قرار است در ادامه به معرفی مهم‌ترین آثار ۲۰۲۰ از نگاه زومجی بپردازیم که این آثار ترکیبی از مورد انتظارین آثاری است که در طول مقدمه در مورد آن صحبت کردیم. همچنین این نکته قابل ذکر است که تصمیم گرفتیم تا آثاری مثل فیلم Bad Boys For Life، فیلم Birds of Prey و فیلم Sonic the Hedgehog که هم اکران شده و هم نقدهای متوسطی را دریافت کرده‌اند، را در مقاله قرار ندهیم و تنها یک اشاره کوچک به آن‌ها کنیم. پس در ادامه درکنار نگاهی به تریلر فیلم های 2020 با معرفی مهم‌ترین و بهترین فیلم های ۲۰۲۰ همراه زومجی باشید.

فیلم The Invisible Man

The Invisible Man

کارگردان: لی ونل

بازیگران: الیزابت ماس، الیور جکسون کوهن، استورم رید، آلدیس هاج و هریت دایر

تاریخ اکران: اکران شده

مقاله مرتبط

پس از شکست تجاری فیلم The Mummy در سال ۲۰۱۷، دنیای سینمایی Dark Universe قبل از اینکه کارش را آغاز کند، به کار خود پایان داد و سرنوشت فیلم مرد نامرئی که جانی دپ قرار بود نقش این شخصیت را بازی کند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. اما سال گذشته شرکت یونیورسال پیکچرز در همکاری با استودیوی فیلمسازی بلوم هاوس تصمیم گرفت تا این پروژه را در قالب یک اثر مستقل و متفاوت با طرح اولیه، احیا کند. لی ونل که برای کارگردانی فیلم Upgrade حسابی توانسته بود نظر استودیوهای فیلمسازی را جلب کند، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم The Invisible Man را بر عهده گرفت که قرار بود اقتباس متفاوتی از این مجموعه نیز باشد.

جانی دپ در ابتدا قرار بود نقش مرد نامرئی را بازی کند

تمرکز این فیلم 2020 روی سسیلیا کاس با بازی الیزابت ماس است که پس از روابط ناخوشایندی که با یک داشمند نابغه، اما شرور داشت، مخفی می‌شود. بااین‌حال، شوهرش خودکشی می‌کند، اما سسیلیا به مرگ وی مشکوک می‌شود و حال او باید ثابت کند که شوهرش زنده است و نمرده و براساس تریلرهای منتشر شده از فیلم، سسیلیا تا آستانه فروپاشی عصبی پیش می‌رود و او از هر روشی برای دفاع از خود دربرابر مرد نامرئی و اثبات زنده بودنش، بهره می‌برد. فیلم The Invisible Man اخیرا به‌روی پرده‌های سینما رفته و توانسته نقدهای بسیار مثبتی را نیز دریافت کند و این فیلم ترسناک 2020 درواقع اولین فیلم موفق ترسناک در سال ۲۰۲۰ نیز لقب گرفته است که می‌تواند الگوی مناسبی برای ساخت بازسازی‌های جدید از آثار کلاسیک ترسناک و هیولایی قدیمی نیز باشد. 

انیمیشن Onward

 

Onward

کارگردان: دن اسکنلون

صداپیشگان: کریس پرت، تام هالند، جولیا لوئی درایفوس و اکتاویا اسپنسر

تاریخ اکران: اکران شده

 

 

استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار پس از ساخت چندین دنباله در طول سال‌های گذشته و پایان این روند در سال ۲۰۱۹، سال ۲۰۲۰ را با اکران یک انیمیشن اورجینال جدید آغاز کرده است. پس از همکاری در انیمیشن Monsters University، دن اسکنلون در دومین تجربه کارگردانی و همکاری خود با پیکسار انیمیشن Onward را کارگردانی کرده که بیشتر یک اثر شخصی برای وی نیز بوده است. اسکنلون زمانی‌که تنها یک سالش بود، پدرش را از دست داد و این سؤال همیشه با او بوده که پدرش چگونه بوده و چگونه می‌شد که یک روز را با او سپری می‌کرد. انیمیشن Onward داستان دو برادر از نژاد اِلف‌ها با نام‌های بارلی، برادر بزرگ‌تر و ایان، برادر کوچک‌تر و خجالتی را در حومه‌ی شهری قرارگرفته درون یک دنیای خیالی و فانتزی دنبال می‌کند.

بسیاری انیمیشن Onward را یکی از احساسی‌ترین آثار پیکسار تا به امروز دانسته‌اند

درواقع در این ماجراجویی آن‌ها به‌دنبال یافتن پدر مرحوم خود در جهانی دیگر هستند و این دو برادر موفق شده‌اند تا با چوب جادوگری پدرشان بخشی از او را دوباره زنده کنند، اما برای زنده کردن باقی مانده بدن پدرشان تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا جادو را کامل کنند. در این انیمیشن شاهد حضور صداپیشگانی چون کریس پرت و تام هالند (استار لرد و اسپایدرمون!) هستیم که صداپیشگی شخصیت‌های اصلی را بر عهده دارند. به‌تازگی انیمیشن Onward برای گروهی از منتقدان به نمایش در آمده و این اثر توانسته نقدهای مثبتی را دریافت کند که بسیاری آن را یکی از احساسی‌ترین آثار پیکسار تا به امروز دانسته‌اند که می‌تواند به‌راحتی باعث گریه تماشاگر شود. 

فیلم A Quiet Place: Part 2

 

A Quiet Place: Part 2

کارگردان: جان کرازینسکی

بازیگران: امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو،

تاریخ اکران: ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (۱ فروردین ۱۳۹۹)

 

مقاله مرتبط

پس از موفقیت فیلم A Quiet Place در سال ۲۰۱۸ که با تحسین منتقدان و هم تماشاگران مواجه شد، سرانجام جان کرازینسکی تصمیم گرفت تا دنباله این فیلم ترسناک و ادامه داستان خانواده ابوت را تولید کند. اگرچه در ابتدا قرار بود فیلم A Quiet Place: Part 2 در یک مکان جدید و با شخصیت‌های جدیدی تولید شود، اما درنهایت سازندگان تصمیم به ادامه داستان خانواده ابوت گرفتند که حال پس از حوادث قسمت اول مجبور به ترک محل زندگی خود می‌شوند و حال باید در دنیای آخر الزمانی این مجموعه به‌دنبال سر پناه جدیدی باشند. طبق تبلیغات منتشر شده از فیلم، سکوت و ساکت بودن نیز برای مقابله و زنده ماندن در این دنیای خطرناک کافی نیست و این می‌تواند نشان دهد که انسان‌ها می‌توانند به اندازه این موجودات تهدید بزرگی باشند.

در طول فیلم قرار است به اولین روز حمله این موجودات که تنها با صدا قربانیان خود را پیدا و شکار می‌کنند، نیز سفر کنیم

در فیلم ترسناک A Quiet Place: Part 2 قرار است شاهد حضور شخصیت‌های انسانی جدیدی باشیم که کیلین مورفی و جایمن هانسو نقش‌های آن‌ها را بر عهده دارند که هنوز مشخص نیست قرار است به امیلی بلانت و خانواده ابوت کمک کنند یا اینکه قرار است به تهدید بزرگی برای آن‌ها تبدیل شوند. همچنین در طول فیلم قرار است به اولین روز حمله این موجودات که تنها با صدا قربانیان خود را پیدا و شکار می‌کنند، نیز سفر کنیم که کرازینسکی نیز در این بخش حضور کوتاهی خواهد داشت. حال باید دید که فیلم A Quiet Place: Part 2 می‌تواند یک دنباله شایسته و حتی بهتر از قسمت اول باشد یا اینکه سرنوشت شومی در انتظار یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۰ که نمایش‌های دلچسب و هیجان‌انگیزی نیز داشته، خواهد بود.

فیلم Mulan

 

Mulan

کارگردان: نیکی کارو

بازیگران: لیو ییفئی، دانی ین، جت لی، گونگ لی و جیسون اسکات لی

تاریخ اکران: ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۸ فروردین ۱۳۹۹)

 

 

پس از موفقیت تجاری بازسازی‌های لایو اکشن از انیمیشن‌های کلاسیک، حال شرکت والت دیزنی به سراغ مولان رفته است، اما تفاوت‌های چشمگیری با انیمیشن اصلی آن دارد. فیلم Mulan برخلاف انیمیشن آن یک اثر موزیکال نیست و حتی شاهد تغییر و حذف برخی از شخصیت‌ها مثل حذف شخصیت بسیار محبوب موشو بودیم. این فیلم داستان هوآ مولان را روایت می‌کند و زمانی‌که امپراطوری یک حکم صادر می‌کند که از هر خانواده باید یک نفر به ارتش امپراطوری خدمت کند، مولان تصمیم می‌گیرد تا جای هوآ جون، پدر بیمارش که یکی از بزرگ‌ترین مبارزهای تاریخ کشور چین بوده است، به ارتش چین ملحق شود. طبق تریلرهای منتشر شده، فیلم نسبت به اقتباس‌های لایو اکشن دیگر فضای جدی‌تر، جنگی و حماسی‌تری دارد که دیزنی تلاش کرده تا هنرهای رزمی و سبک صحنه‌های اکشن آثار چینی را نیز به فیلم اضافه کند.

فیلم Mulan اولین بازسازی لایو اکشن دیزنی با درجه سنی PG-13 است

همه این تغییرات باعث شد تا فیلم اکشن مولان درجه سنی PG-13 را دریافت کند و اولین بازسازی لایو اکشن دیزنی با این رتبه‌بندی سنی لقب بگیرد که باتوجه‌به صحنه‌های جنگ که ظاهرا حاوی تصاویر خشنی نیز است، چندان نمی‌تواند عجیب باشد. با اینکه مشخص نیست فیلم چه عملکردی را در گیشه آمریکای شمالی خواهد داشت، اما دیزنی امید زیادی به بازار چین برای موفقیت فیلم Mulan دارد که باتوجه‌به شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور و عقب افتادن اکران فیلم در این کشور، فعلا اوضاع به شکل دیگری در حال رقم خوردن است.

فیلم The New Mutants

 

The New Mutants

کارگردان: جاش بون

بازیگران: میسی ویلیامز، آنا تیلور جوی، هنری زاگا، بلو هانت، چارلی هیتون و آلیس براگ

تاریخ اکران: ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹)

 

 

مهر ماه سال ۹۶ بود که شرکت فاکس قرن بیستم پس از انتشار اولین تیزر تریلر فیلم The New Mutants تصمیم گرفت تا اکران این فیلم ترسناک 2020 را برای فیلم‌برداری دوباره و ترسناک‌تر کردن اثر، عقب بیندازد، اما این تنها شروع تاخیرهای مجدد اکران فیلم بود و درنهایت این دیزنی بود که تصمیم گرفت تا بالاخره این فیلم را اکران کند. شاید جالب باشد بدانید که فیلم‌برداری دوباره فیلم هرگز اتفاق نیفتاده و درواقع نسخه اصلی و کارگردان فیلم قرار است در سینماها اکران شود که اخیرا درجه سنی PG-13 را نیز دریافت کرده است. اتفاقات این فیلم فرعی از دنیای X-Men در یک مکان مثل تیمارستان یا آسایشگاه جریان دارند که چند میوتنت جوان در این مرکز در حال نگه‌داری هستند که با تهدیدهایی مواجه می‌شوند و باید از قدرت‌های خود استفاده کنند. اگرچه اطلاعات خیلی زیادی از داستان فیلم و گروه مهاجم در دسترس نیست، اما فیلم The New Mutants قرار است اولین فیلم ترسناک X-Men باشد که موفقیت یا عدم موفقیت آن روشن نیست، اما در هر حال این فیلم هنوز هم یکی از آثار مورد انتظار ابرقهرمانی است که موفقیت آن می‌تواند باعث ساخت دنباله آن و حتی ورود این شخصیت‌ها به دنیای سینمایی مارول شود. 

فیلم True History of the Kelly Gang

 

True History of the Kelly Gang

کارگردان: جاستین کورزل

بازیگران: جرج مکای، راسل کرو، نیکلاس هولت، اسی دیویس شان کنان، جیکوب کالینز-لوی، توماسین مک‌کنزی، چارلی هونام و کلاودیا کاروان

تاریخ اکران: ۲۴ آوریل ۲۰۲۰ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۹)

فیلم True History of the Kelly Gang به کارگردانی جاستین کورزل یکی از فیلم‌هایی است که بسیاری اعتقاد دارند که شانس خوبی برای حضور در فصل جوایز دارد. بااین‌حال، این فیلم که اقتباسی از رمانی به همین نام اثر پیتر کری است، نقدهای مثبت و منفی متعددی را دریافت کرده و باید دید این ادعا چقدر در پایان می‌تواند درست باشد. فیلم داستان واقعی یک استرالیایی قانون شکن به‌نام ند کلی و گروهش را دنبال می‌کند که یک فیلم وسترن است و اتفاقات آن در سال ۱۸۷۰ میلادی جریان دارد. جرج مکای شاید این روزها بیشتر برای فیلم 1917 شناخته شود،‌ اما بازی وی در فیلم True History of the Kelly Gang توانسته نظر مثبت منتقدان را جلب کند و همچنین شاهد حضور بازیگران سرشناس دیگری مثل راسل کرو، چارلی هونام و نیکلاس هولت تا ستاره نوظهوی به‌نام توماسین مک‌کنزی نیز هستیم. کورزل نیز پس از یک اینکه توانست با آثاری مثل فیلم Snowtown، فیلم The Turning و فیلم Macbeth بر سر زبان‌ها بیفتد و فیلم Assassin's Creed که به لکه سیاهی در کارنامه وی تبدیل شد، بار دیگر با فیلم True History of the Kelly Gang بر سر زبان‌ها افتاده است.

فیلم Black Widow

 

Black Widow

کارگردان: کیت شورتلند

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، دیوید هاربر، ریچل وایس و فلورنس پیو

تاریخ اکران: ۱ می ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹)

 

 

نزدیک به یک دهه است که طرفداران در انتظار ساخت فیلم مستقل شخصیت بلک ویدو هستند و حال این انتظار نسبتا طولانی قرار است به پایان برسد. ناتاشا رومانف که توانسته بود جایگاه خوبی در بین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول پیدا کند، حال صاحب فیلم مستقل خود شده، اما باتوجه‌به زمان ساخت فیلم دیگر توجیحی برای ساخت فیلم منشا داستانی نبود و به همین دلیل فیلم قرار است هم پایانی برای بلک ویدو اصلی باشد هم اینکه زمینه برای ورود بلک ویدو دوم یعنی یلنا بلووا را ایجاد کند. اتفاقات فیلم Black Widow بین اتفاقات فیلم Captain America: Civil War و فیلم Avengers: Infinity War جریان دارد که ناتاشا رومانف در یک مأموریت شخصی به جایی می‌رود که از آن‌جا آمده و حال قرار است با خانواده اصلی خود که شامل دو بلک ویدو به‌نام‌های یلنا و ملینا و همچنین شخصیت رد گاردین می‌شوند، کار ناتمامی در گذشته را به سرانجام برسانند.

نزدیک به یک دهه است که طرفداران در انتظار ساخت فیلم مستقل شخصیت بلک ویدو هستند

همچنین باید دربرابر گروه جدیدی از بلک ویدوها که در حال آموزش دیدن هستند نیز قرار بگیرند. علاوه‌بر این، شخصیت تسک مستر نیز شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم بلک ویدو است که هویت این شخصیت هنوز در فیلم مشخص نیست، اما این فیلم اولین حضور این شخصیت در سینما است که می‌تواند زمینه حضور در آثار دیگری را نیز ایجاد کند. فیلم Black Widow اولین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است که یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۰ و البته فیلم های مارول 2020 و همچنین فیلم‌های فاز چهارم MCU نیز محسوب می‌شود که ظاهرا لحن فیلم قرار است شباهت بیشتری به فیلم Captain America: The Winter Soldier داشته باشد.

فیلم Spiral

 

Spiral

کارگردان: دارن لین بوسمن

بازیگران: کریس راک، ساموئل ال جکسون، ماریسول نیکولز و مکس مینگلا

تاریخ اکران: ۱۵ می ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹)

 

 

فیلم Spiral یا Spiral: From the Book of Saw درواقع اسپین‌آف/ریبوت/قسمت جدید از مجموعه فیلم Saw است که براساس ایده و داستانی از کریس راک تولید شده است. اطلاعات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات این فیلم ترسناک در دسترس نیست، اما با توجه تریلر منتشر شده از فیلم، به‌نظر می‌رسد که اتفاقات فیلم قرار است در دو دوره زمانی متفاوت جریان داشته باشد که ظاهرا شخصیت جکسون و راک که پدر و پسر هستند، در دو دوره زمانی وارد بازی جیگساو می‌شوند. اگرچه مجموعه ترسناک «اره» با روزهای اوج خود بسیار فاصله دارد، اما اولین تریلر فیلم Spiral توانسته بسیاری را امیدوار کند تا سرانجام پس از سال‌ها انتظار فیلم متفاوت و با کیفیت خوبی از این مجموعه تولید شده باشد و باید دید که راک می‌تواند طلسم شکنی کند یا این فیلم به سرنوشت فیلم‌های اخیر این مجموعه و دیگر مجموعه‌های ترسناک دچار خواهد شد.

فیلم Fast and Furious 9

 

F9

کارگردان: جاستین لین

بازیگران: وین دیزل، جان سینا، میشل رودریگز، جوردانا بوروستر، سانگ کانگ، تایریس گیبسون، لوداکریس، ناتالی امانوئل، شارلیز ترون و هلن میرن

تاریخ اکران: ۲۲ می ۲۰۲۰ (۲ خرداد ۱۳۹۹)

 

 

پس از جنجال‌های فراوان در پشت صحنه قسمت هشتم که باعث درگیری بین وین دیزل و دواین جانسون شده بود تا جنجال تهدید عدم حضور میشل رودریگز در قسمت نهم، سرانجام فیلم Fast and Furious 9 یا F9 ساخته شد. حال باتوجه‌به اولین تریلر قسمت نهم فیلم سریع و خشن، قرار است شاهد رویارویی دومنیک تورتو با برادرش باشیم که جان سینا نقش این شخصیت جدید را بر عهده دارد. همچنین شخصیت سایفر نیز بازگشته تا انتقامش را از دام بگیرد که حضور برادر دام احتمالا باعث بازگشت خواهر آن‌ها یعنی میا تورتو نیز شده است که احتمالا تلاش می‌کند تا دو برادر یکدیگر را به قتل نرسانند.

بزرگ‌ترین غافلگیری اولین تریلر فیلم سریع و خشن 9 بدون شک بازگشت هان با بازی سانگ کانگ، از مرگ است

جیکوب تورتو نسبت به دام جوان‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر است که ظاهرا یک گروه خلافکاری را مدیریت می‌کند و حال تیم دام باید او را متوقف کنند، اما جیکوب در حال همکاری با سایفر نیز است. در فیلم F9 قرار است شاهد صحنه‌های اکشن بی منطق و دیوانه‌وار قسمت‌های قبلی نیز باشیم که دیگر به امضای مجموعه سریع و خشن تبدیل شده است. بااین‌حال، بزرگ‌ترین غافلگیری اولین تریلر فیلم سریع و خشن 9 بدون شک بازگشت هان با بازی سانگ کانگ، از مرگ است که هنوز مشخص نیست او چگونه زنده مانده، اما اکنون قرار است عدالت برای او انجام شود. در هر حال فیلم F9 یکی از بزرگ‌ترین فیلم های اکشن 2020 است. همچنین فیلم Fast and Furious 10 نیز در دست ساخت است که احتمالا دنباله مستقیم این قسمت خواهد بود.

انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

 

The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

کارگردان: تیم هیل

صداپیشگان: تام کنی، بیل فیجرباک، کلنسی براون، راجر بومپاس، مستر لارنس، کارولین لارنس، جیل تالی، کیانو ریوز، آوکافینا و رجی واتس، 

تاریخ اکران: ۲۲ می ۲۰۲۰ (۲ خرداد ۱۳۹۹)

 

 

موفقیت مجموعه و شخصیت باب اسفنجی باعث شد تا پا این شخصیت محبوب به سینما نیز باز شود. پس از اکران انیمیشن The SpongeBob SquarePants Movie در سال ۲۰۰۴ و انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water در سال ۲۰۱۵ که با موفقیت تجاری مواجه شدند، حال قسمت سوم این مجموعه قرار است در سال ۲۰۲۰ اکران شود. انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run که برخلاف قسمت قبلی کاملا یک اثر انیمیشن (با چند صحنه لایو اکشن کوچک)، اما با کمی استایل متفاوت است، قرار است داستان باب اسفنجی را دنبال کند که گری، حلزونش گم می‌شود و حال او قرار است وارد یک ماجراجویی بزرگ برای یافتن گری شود. باب اسفنجی قرار است به محیط‌های مختلفی از جمله شهر آتلانتیک سفر کند و همچنین با شخصیت‌های متعددی مثل سیج با بازی کیانو ریوز مواجه شود که کیانو ریوز از معدود بخش‌های لایو اکشن این انیمیشن سینمایی محسوب می‌شود. 

فیلم Wonder Woman 1984 

 

Wonder Woman 1984

کارگردان: پتی جنکینز

بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ، پدرو پاسکال، کانی نیلسن و رابین رایت

تاریخ اکران: ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۱۳۹۹)

پس از موفقیت فیلم Wonder Woman در سال ۲۰۱۷ دور از انتظار نبود که دنباله این فیلم خیلی زودتر از بسیاری از آثار دنیای DC ساخته شود و حال قرار است در سال ۲۰۲۰ دنباله این فیلم با تاخیری حدود ۶ ماهه اکران شود. همان‌طور که از نام فیلم مشخص است، اتفاقات فیلم Wonder Woman 1984 در سال ۱۹۸۴ جریان دارد و بار دیگر قرار است شاهد تلاش پرنسس دایانا یا زن شگفت‌انگیز برای نجات دنیا باشیم که استیو ترور از مرگ بازگشته که ظاهرا باید سال ۲۰۲۰ را سال بازگشت شخصیت‌ها از دنیای مرگ نامید! در هر حال دلیل این موضوع احتمالا در فیلم مشخص می‌شود، اما دشمن واندر وومن در این قسمت دو شخصیت چیتا و مکس لرد هستند که هنوز برنامه آن‌ها مشخص نیست و همچنین هنوز اطلاعاتی از احتمال همکاری این دو شخصیت نیز وجود ندارد، اما می‌توان انتظار داشت که حتی اگر از ابتدا با یکدیگر همکاری نکنند، در طول فیلم ممکن است این اتفاق رخ دهد.

در فیلم Wonder Woman 1984 استیو ترور از مرگ بازگشته است

در هر حال پس از عملکرد ضعیف فیلم Birds of Prey در گیشه، حال DC امید زیادی به موفقیت فیلم Wonder Woman 2 در گیشه دارد که نه‌تنها از نظر تجاری اهمیت زیادی برای برادران وارنر دارد، بلکه این فیلم اولین دنباله یک اثر در دنیای سینمایی DC نیز است و همین موضوع باعث شده تا اهمیت نظر منتقدان درکنار بخش تجاری فیلم بیش از گذشته شود. طبق تریلر منتشر شده از فیلم، فیلم Wonder Woman 1984 شباهت‌های زیادی به قسمت اول دارد، اما به نظر بزرگ‌تر و گسترده‌تر شده و باید دید که این فیلم می‌تواند موفقیت قسمت اول را تکرار کند یا سرنوشت دیگری در انتظار این فیلم مورد انتظار که نقش مهمی در آینده دنیای سینمایی DC نیز دارد، است.

 فیلم Candyman 

 

Candyman

کارگردان: نیا داکوستا

بازیگران: یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پریس، کولمن دومینگو و نیتن استورات جارت

تاریخ اکران: ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد ۱۳۹۹)

اولین تریلر بازسازی فیلم Candyman وعده یک اثر نسبتا متفاوت با فیلم اصلی را می‌دهد

در بازار داغ بازسازی از فیلم‌های کلاسیک ترسناک، حال نوبت به بازسازی فیلم Candyman رسیده است. شرکت یونیورسال پیکچرز و MGM در همکاری با جردن پیل، کارگردان فیلم Get Out و فیلم Us، بازسازی فیلم کندی‌من را تولید کرده که پیل به‌عنوان تهیه‌کننده و مشاور در این پروژه حضور داشته است. این فیلم داستان دانشجویی را روایت می‌کند که برای پروژه‌ی پایان‌ترم روی افسانه‌های محلی کار می‌کند و ناگهان نظرش به‌سوی افسانه‌ی کندی‌من جلب می‌شود؛ افسانه‌ای درباره‌ی پسر سیاه‌پوستِ یک برده که یکی از دستانش برای مجازات بریده و با یک قلاب جایگزین می‌شود. در ادامه او را در عسل می‌غلطانند و با نیش بسیار زیاد زنبورها به قتل می‌رسانند. حالا هر کسی درون آینه نگاه کند و پنج‌بار کلمه‌ی کندی‌من را به زبان بیاورد، کندی‌من ظاهر می‌شود و کسی که نامش را صدا زده بود، می‌کشد. اولین تریلر بازسازی فیلم Candyman وعده یک اثر نسبتا متفاوت با فیلم اصلی را می‌دهد و توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند، اما هنوز ابهامات زیادی در مورد داستان فیلم وجود دارد و بسیاری هنوز نسبت به موفقیت یا عدم موفقیت فیلم تردید دارند. حال باید دید که حضور پیل به‌عنوان مشاور می‌تواند باعث ارائه یک فیلم ترسناک خوش ساخت دیگر شود یا باید منتظر اثر بعدی خود جردن پیل باشیم که هنوز اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. 

فیلم Greyhound

 

Greyhound

کارگردان: آرون اشنایدر

بازیگران: تام هنکس، استیون گراهام، الیزابت شو، راب مورگان، کارل گلوسمن، لی نوریس و مانوئل گارسیا رولفو

تاریخ اکران: ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد ۱۳۹۹)

 

 

پس از اینکه تام هنکس توانست پس از سال‌ها دوباره نامزد دریافت جایزه اسکار شود، حال او امیدوار است تا این موفقیت را با فیلم Greyhound نیز تکرار کند. این فیلم در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند که یک کاروان بین‌المللی که از ۳۷ کشتی نیروهای متفقین به رهبری کاپیتان ارنست کراوس با بازی تام هنکس که اولین فرمانده یک ناوشکن در ایالات متحده آمریکا است، در حال عبور از شمال اقیانوس اطلس است که توسط گروهی از قایق‌های شکاری آلمان نازی تحت تعقیب قرار می‌گیرند. به‌تازگی اولین تریلر رسمی فیلم Greyhound نیز منتشر شده که در آن بار دیگر همراه‌با تام هنکس به دوران جنگ جهانی اول سفر می‌کنیم که شخصیت هنکس وظیفه دارد تا نیروهای خود را از این اتفاقات نجات دهد. همچنین شاید جالب باشد بدانید که خود تام هنکس وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته است و بسیاری از تحلیلگران شانس بالایی برای این فیلم در فصل جوایز در نظر گرفته‌اند. 

انیمیشن Soul

 

Soul

کارگردان: پیت داکتر

صداپیشگان: جیمی فاکس، فیلیسیا رشاد، داوید دیگز، کوئست لاو و تینا فی

تاریخ اکران: ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ (۳۰ خرداد ۱۳۹۹)

 

 

اگر قرار باشد بدون اینکه اصلا چیزی از داستان انیمیشن بگوییم و حتی تریلر و تصویری از آن نشان ندهیم و بگوییم که چرا انیمیشن Soul مورد انتظارترین انیمیشن سال ۲۰۲۰ است، تنها کافی است به کارنامه درخشان پیت داکتر اشاره کنیم. داکتر، کارگردان برنده ۲ جایزه اسکار که این روزها مدیر اجرایی پیکسار نیز شده، پیش از این وظیفه کارگردانی انیمیشن‌هایی چون انیمیشن Monsters Inc، انیمیشن Up و انیمیشن Inside Out را بر عهده داشته تا یکی از سرشناس‌ترین و با تجربه‌ترین کارگردانان پیکسار تا به امروز باشد که بار دیگر با یک اثر جدید قرار است تماشاگران را به چالش بکشد. در انیمیشن Soul قرار است داستان جو گاردنر را دنبال کنیم که معلم یک گروه موسیقی در دبیرستان است و با اشتیاق به نوازندگی جاز نیز می‌پردازد.

داکتر برای ساخت انیمیشن Soul با گروه‌های مذهبی و قومی زیادی در مورد مرگ و دنیای پس از آن صحبت و تحقیق کرده است

اما درست همان‌طور که او در حال رسیدن به رویاهای خود است، می‌میرد و وارد دنیای دیگر می‌شود. این انیمیشن قرار است به بررسی دنیای پس از مرگ بپردازد و درواقع به‌دنبال آن است که ببینند روح پس از مرگ به کجا می‌رود و دنیای پس از مرگ چگونه است. داکتر برای ساخت انیمیشن Soul با گروه‌های مذهبی و قومی زیادی در مورد مرگ و دنیای پس از آن صحبت و در مورد آن تحقیق کرده تا براساس آن این اثر را تولید کند. انیمیشن روح دومین انیمیشن پیکسار در سال ۲۰۲۰ است که قرار نیست دیگر شاهد دنباله برای یک انیمیشن این استودیو باشیم که به‌نظر می‌رسد که انیمیشن Soul قرار است انیمیشن اصلی پیکسار چه در گیشه و چه در فصل جوایز باشد و باید ببینیم داکتر بار دیگر می‌تواند ما را غافلگیر کند یا خیر.

فیلم Top Gun: Maverick

 

Top Gun: Maverick

کارگردان: جوزف کوشینسکی

بازیگران: تام کروز، وال کیلمر، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول، اد هریس، جان هم، لوئیس پولمن، مونیکا باربارو، چارلز پارنل، جی الیس، بشیر صلاح الدین، منی جاسینتو و دنی رامیرز

تاریخ اکران: ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ (۴ تیر ۱۳۹۹) 

 

 

فیلم Top Gun در سال ۱۹۸۶ به‌روی پرده‌های سینما رفت و با اینکه نقدهای متوسطی را دریافت کرد، اما در گیشه عملکرد بسیار درخشانی را داشت و این فیلم در آن زمان به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. حال پس از بیش از سه دهه از اکران فیلم تاپ گان، دنباله این فیلم قرار است در تابستان سال ۲۰۲۰ اکران شود. در فیلم Top Gun: Maverick قرار است بار دیگر شاهد بازگشت پیت میچل ملقب به ماوریک با بازی تام کروز، باشیم که رهبری گروه جدیدی از خلبان‌ها برای آموزش آن‌ها را بر عهده گرفته است. اطلاعات خیلی زیادی از فیلم در دسترس نیست، اما شاهد حضور پسر گوس نیز هستیم که مایلز تلر نقش این شخصیت را بر عهده دارد و یکی از کسانی است که قرار است توسط ماوریک آموزش ببیند.

بخش زیادی از فیلم‌برداری فیلم با جنگنده‌های واقعی و با حضور بازیگران انجام شده است

نمایش‌های فیلم نوید یک فیلم اکشن هوایی با کیفیت را می‌دهد که تمرکز آن روی ناوگانی از جنگنده‌های F/A-18 سوپر هورنت نیروی دریایی آمریکا خواهد بود که یک اتفاق نیز ظاهرا ماوریک را به چالش خواهد کشید. فیلم Top Gun 2 اهمیت زیادی هم برای تام کروز دارد که ثابت کند می‌تواند خارج از فیلم‌های مأموریت غیر ممکن نیز موفق عمل کند و موفقیت این روزهای وی خلاصه به این فیلم‌ها نشده است. در هر حال اگر از عاشقان پرواز باشید، فیلم Top Gun: Maverick می‌تواند یک هدیه فوق‌العاده برای شما باشد؛ مخصوصا که بخش زیادی از فیلم‌برداری فیلم با جنگنده‌های واقعی و با حضور بازیگران انجام شده و کمتر از بدلکاران یا جلوه‌های ویژه در ساخت فیلم استفاده شده که خبر بسیار خوب و هیجان‌انگیزی است.

فیلم In the Heights

 

In the Heights

کارگردان: جان ام. چو

بازیگران: آنتونی راموس، کوری هاکینز، لسلی گریس، ملیسا باررا، اولگا مردیز و دافنه رابین-وگا

تاریخ اکران: ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ (۶ تیر ۱۳۹۹)

فیلم In the Heights براساس یک تئاتر موزیکال بسیار محبوب و تحسین شده‌ای به همین نام اثر لین-منوئل میرندا تولید شده که همین موضوع باعث شده تا این فیلم موزیکال به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل شود که بسیاری شانس خوبی برای این فیلم در فصل جوایز قائل هستند. داستان فیلم In the Heights در طول سه روز در محله لاتین واشینگتن هایتس در نیویورک جریان دارد که داستان صاحب یک خواربارفروشی را دنبال می‌کند که ارث بزرگی به او رسیده و حال احساسات متناقضی در مورد که در مورد بستن مغازه‌اش و بازنشسته‌شدن در جمهوری دومینیکن پیدا کرده است. درواقع در این فیلم قرار است به اختلافات طبقاتی و فقر در چنین جامعه‌ای پرداخته شود که در پس زمینه داستانی آن شاهد داستان‌های عاشقانه نیز خواهیم بود که صد البته فیلم دارای اجراهای موزیکال نیز است که در تریلر منتشر شده وعده اجراهایی گسترده را به بینندگان می‌دهد. خود لین-منوئل میرندا به‌عنوان مشاور، تهیه‌کننده و آهنگساز حضور دارد که باعث می‌شود تا حداقل از کیفیت بالای موسیقی و آهنگ‌هایی که برای فیلم ساخته شده، اطمینان بیشتری حاصل پیدا کنیم. 

فیلم Free Guy

 

Free Guy

کارگردان: شاون لوی

بازیگران: رایان رینولدز، تایکا وایتیتی، جودی کومر، جو کری، آتکارش آمبودکار، چنینگ تیتوم و لیل رل هاوری

تاریخ اکران: ۳ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۳ تیر ۱۳۹۹)

 

 

در طول سال‌های گذشته شاهد ساخت اقتباس‌های سینمایی متعددی از روی بازی‌های ویدیویی بودیم که این آثار نه در گیشه و در نه نزد منتقدان موفق عمل نکرده و شاهد شکست‌های پیاپی آن‌ها بودیم. هرچند موارد موفق بسیار کمی نیز وجود دارند، اما چی می‌شد که بازی‌های ویدیوی الهام بخش ساخت یک اثر سینمایی باشند؟ فیلم Free Guy درواقع چنین فیلمی است که اقتباس از روی یک بازی ویدیویی نیست، بلکه خود یک بازی ویدیویی است که در حال تماشای داستان آن در قالب یک اثر سینمایی هستیم! در این فیلم رایان رینولدز نقش شخصیتی به‌نام گای را بر عهده دارد که یک گوینده بانکی ناامید است که درواقع او یک NPC است و در یک بازی ویدیویی زندگی می‌کند که دنیای جهان باز و بسیار خشنی دارد.

برای ساخت فیلم Free Guy از بازی‌های ویدیویی الهام گرفته شده است

او در ادامه متوجه می‌شود که در حال زندگی در یک بازی ویدیویی است و این بازی در حال تعطیلی است و حال با کمک و استفاده از یک آواتار بازی، او سعی می‌کند تا از تلاش سازندگان بازی برای تعطیلی بازی و خاموشی دنیای او، جلوگیری کند. فیلم با فضایی اکشن و کمدی که بی‌شباهت به ددپول هم نیست، نوید یک اثر سرگرم کننده و جذاب را می‌دهد که ممکن است حتی الگویی برای ساخت فیلم‌های بیشتر با چنین سبکی باشد. فیلم Free Guy شاید یک فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی نباشد، اما در طول تریلر منتشر شده از آن شاهد اشارات و ارجاعات زیادی به بازی‌های ویدیویی مختلف بودیم که می‌تواند جذابیت آن را برای طرفداران نیز افزایش دهد.

انیمیشن Minions: The Rise of Gru

 

Minions: The Rise of Gru

کارگردان: کیل بلدا و برد البسون

صداپیشگان: پی‌یر کافین، استیو کارل، تراجی پی. هنسون، میشل یئو، رزا، ژان کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترخو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین

تاریخ اکران: ۳ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۳ تیر ۱۳۹۹)

 

 

پس از موفقیت انیمیشن Minions در سال ۲۰۱۵ عجیب نبود که ایلومینیشن به سراغ دنباله این انیمیشن سینمایی برود و حال در تابستان ۲۰۲۰ قرار است داستان پیش درآمد دیگری از مجموعه انیمیشن Despicable Me را مشاهده کنیم که اینبار قرار است تمرکز آن روی تلاش گرو برای پیوستن به گروه شرور Vicious 6 باشد که آروزی او پیوستن به این گروه است. پس از اینکه یکی از اعضای گروه برکنار می‌شود، حال گرو که هنوز سنی ندارد، تلاش می‌کند تا با انجام یک دزدی و تحت تاثیر قرار دادن اعضای گروه وارد گروه شود و در این راه از چند مینیون از جمله کوین، استوارت، باب و اتو، کمک می‌گیرد و اولین سلاح خود را نیز تولید می‌کند. اتفاقات انیمیشن Minions: The Rise of Gru در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد که گرو در تلاش است تا به بزرگ‌ترین شخصیت شرور و خلافکار دنیا تبدیل شود و در تریلر آن شاهد تصاویر بامزه و خنده‌دار زیادی بودیم که به‌نظر می‌رسد فرمول آثار گذشته نیز در این قسمت حفظ شده باشد، اما از هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت که مینیون‌ها هنوز شانس بالایی برای فتح گیشه‌ها و تبدیل شدن به پر فروش‌ترین انیمیشن سال دارد. 

فیلم Ghostbusters: Afterlife

 

Ghostbusters: Afterlife

کارگردان: جیسون رایتمن

بازیگران: پل راد، کری کن، فین ولفهارد، مکینا گریس، بیل مری، دن اکروید، ارنی هادسون، سیگورنی ویور و الیور کوپر

تاریخ اکران: ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ۱۳۹۹)

 

 

سونی در طول سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده تا مجموعه‌های محبوب قدیمی را احیا کند و آن را ادامه دهد که نسخه‌های موفقی مثل جومانجی و ناموفق مثل مردان سیاهپوش و فرشتگان چارلی از جمله این موارد هستند. فیلم Ghostbusters: Afterlife تلاش جدید سونی برای احیای مجموعه شکارچیان روح است. پس از شکست فیلم Ghostbusters در سال ۲۰۱۶، حال این قسمت کاملا نادیده گرفته شده و قسمت جدید یک دنباله مستقیم برای دو قسمت اول و اصلی مجموعه است. اتفاقات فیلم Afterlife سی سال پس از حوادث قسمت‌های اصلی جریان دارد که پس از نزدیک به سه دهه روح‌ها در حال آزاد شدن است و حال خانواده‌ای که اتفاقات فیلم روی آن‌ها تمرکز دارد، باید با روح‌ها مبارزه کنند و میراث پدر بزرگ خود را ادامه دهند. بسیاری امیدوار هستند تا جیسون رایتمن، پسر ایوان رایتمن که تهیه‌کننده مجموعه شکارچیان روح و کارگردان دو قسمت اول آن است، با حفظ میراث و لحن فیلم‌های اصلی و نوآوری، باعث موفقیت فیلم Ghostbusters: Afterlife شود که در صورت موفقیت بعید نیست که سونی به ساخت قسمت‌های جدید این فیلم کمدی 2020 علمی تخیلی نیز اقدام کند، اما در حال حاضر وضعیت موفقیت یا عدم موفقیت قسمت جدید فیلم Ghostbusters مشخص نیست.

فیلم Tenet

 

Tenet

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا، دیمپل کاپادیا و آرون تایلر-جانسون

تاریخ اکران: ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ۱۳۹۹)

 

 

کریستوفر نولان بیشتر به‌عنوان کارگردانی شناخته می‌شود که بلاک‌باسترهای تک قسمتی و اورجینال را تولید می‌کند و حال امسال نیز با فیلم Tenet ظاهرا بار دیگر به سبک فیلم‌های گذشته خود بازگشته است که از زمان انتشار فیلم Inception در سال ۲۰۱۰ شاهد تلاش این کارگردان بریتانیایی در ژانرهای دیگر بودیم. فیلم تنت یک فیلم اکشن جاسوسی است که ظاهرا سفر در زمان نیز در آن جریان دارد، اما در حال حاضر اطلاعات خیلی از زیادی از این پروژه در دسترس نیست و گفته می‌شود که این فیلم جاه طلبانه‌ترین کار نولان تا به امروز بوده است. نولان در فیلم Tenet با بازیگران جدیدی مثل جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون همکاری کرده که گفته می‌شود بودجه فیلم نیز احتمالا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود که بدین ترتیب فیلم تنت به پر هزینه‌ترین فیلم نولان تا به امروز تبدیل می‌شود. 

گفته می‌شود که فیلم Tenet جاه طلبانه‌ترین کار نولان تا به امروز بوده است

فیلم Tenet یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2020 است که تحلیلگران اعتقاد دارند که فیلم شانس خوبی برای حضور در فصل جوایز نیز دارد. همچنین بسیاری امیدوار هستند تا موفقیت فیلم باعث افزایش ریسک پذیری استودیوها برای ساخت فیلم‌های بلاک‌باستری اورجینال شود و اگرچه برخی معتقد هستند شاید فیلم تنت تبدیل به یک مجموعه نیز شود و تنها یک اثر تک قسمتی نباشد که در صورت درست بودن این ادعا، هزینه بالای فیلم توسط برادران وارنر نمی‌تواند خیلی هم عجیب بوده باشد.

فیلم The French Dispatch

The French Dispatch

کارگردان: وس اندرسون

بازیگران: تیموتی شالامی، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، لئا سیدو، تیلدا سوئینتن، بنیسیو دل تورو، متیو آمالریک، جفری رایت، الیزابت ماس، ویلم دفو، اوون ویلسون، سیرشا رونان و آدرین برودی

تاریخ اکران: ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹)

فیلم The French Dispatch شباهت زیادی به فیلم The Grand Budapest Hotel، دیگر اثر این کارگردان دارد

وس اندرسون برای سبک فیلمسازی متفاوت و خاصش بسیار شهرت پیدا کرده و در سال ۲۰۲۰ قرار است با فیلم The French Dispatch بازگردد؛ فیلمی که بسیاری اعتقاد دارند که شانس خوبی برای حضور در فصل جوایز دارد. فیلم اعزام فرانسوی داستان نامه‌ی عاشقانه به خبرنگارانی که در یک شعبه روزنامه آمریکایی در شهر پاریس قرار دارند، را روایت می‌کند و اتفاقات آن در قرن بیستم میلادی و در شهر پاریس جریان دارد. باتوجه‌به تریلر منتشر شده از فیلم، فیلم The French Dispatch شباهت زیادی به فیلم The Grand Budapest Hotel، دیگر اثر این کارگردان دارد و به‌نظر می‌رسد که اتفاقات فیلم از نگاه چند گروه متفاوت جریان دارد که تمرکز آن ظاهرا روی شخصیت تیموتی شالامی است. در هر حال مشخص نیست که چگونه این داستان‌های متفاوت در فیلم قرار است با یکدیگر مرتبط شوند، اما به‌نظر می‌رسد که قرار است با یک فیلم کاملا وس اندرسونی‌ مواجه باشیم که حتی بسیاری اعتقاد دارند فیلم The French Dispatch می‌تواند نقطه اوج و پختگی این کارگردان خوش نام باشد. همچنین فیلم اعزام فرانسوی یکی از پر ستاره‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ است که قابل انتظار است بخش زیادی از این بازیگران تنها حضور کوتاهی در فیلم داشته باشند، اما چیزی که مشخص است بازار فیلم‌های پر ستاره این روزها بسیار داغ شده است.

فیلم Jungle Cruise

Jungle Cruise

کارگردان: ژاومه کویت-سرا

بازیگران: دواین جانسون، امیلی بلانت، جک وایتهال، جسی پلمونس، ادگار رامیرز و پل جیاماتی

تاریخ اکران: ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹)

 

 

شاید خبر نداشته باشید که فیلم دزدان دریایی کارائیب براساس یک پارک تفریحی/آبی تولید شده بود و حال والت دیزنی در تلاش جدید خود به سراغ پارک تفریحی دیگر به‌نام جانگل کروز رفته است. فیلم Jungle Cruise را می‌توان ترکیبی از دو مجموعه دزدان دریایی کارائیب و جومانجی دانست که در تریلر منتشر شده شباهت‌های زیادی به این دو مجموعه داشته است که مشخصا یک طرف آن یک مجموعه دیزنی و در طرف دیگر یکی از فیلم‌های محبوب دواین جانسون است و این شباهت‌ها بدون شک اتفاقی نیست. این فیلم داستان فرانک، کاپیتان یک قایق در پارک تفریحی را دنبال می‌کند که به‌همراه لیلی و برادرش راهی یک ماجراجویی برای یافتن یک درخت جادویی با قدرت‌های فابخشی می‌شود که در این ماجراجویی آن‌ها باید با حیوانات وحشی و رقیبی آلمانی خود نیز مواجه شوند. 

شاید خبر نداشته باشید که فیلم دزدان دریایی کارائیب براساس یک پارک تفریحی/آبی تولید شده بود

فیلم Jungle Cruise در ابتدا قرار بود در پاییز سال ۲۰۱۹ اکران شود، اما دیزنی در ادامه تصمیم گرفت تا این اثر را در تابستان سال ۲۰۲۰ اکران کند که ظاهرا آن‌ها امیدوار هستند تا فیلم جانگل کروز به یک مجموعه جدید و پر فروش درکنار فیلم Pirates of the Caribbean برای آن‌ها تبدیل شود. اگرچه تغییر تاریخ اکران و نمایش آن در تابستان نشان از اطمینان دیزنی دارد، اما حال باید دید که چه سرنوشتی در انتظار فیلم Jungle Cruise با بازی دواین جانسون امیلی بلانت در انتظار است.

فیلم Morbius

Morbius

کارگردان: دانیل اسپینوزا

بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس و تایریس گیبسون

تاریخ اکران: ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۱۳۹۹)

 

 

پس از موفقیت فیلم Venom، حال سونی به‌دنبال گسترش دنیای شخصیت‌های مرد عنکبوتی است و در تابستان سال ۲۰۲۰ قرار است شاهد اکران فیلم Morbius، دومین فیلم این مجموعه باشیم. این فیلم داستان دکتر مایکل موربیوس با بازی جرد لتو، را دنبال می‌کند که در دوران کودکی دچار یک بیماری خونریزی نادر می‌شود و پس از نجات یافتن حال یک دانشمند شده که تلاش می‌کند تا زندگی خود را نجات دهد که پس از تلاش برای درمان بیماری خود و در یک آزمایش مرگبار، به چیزی شبیه یک خون آشام تبدیل می‌شود. در طول تریلر شاهد تغییر گذشته و منشا داستانی شخصیت موربیوس هستیم که ظاهرا قرار است شکل انسانی بیشتری نیز داشته باشد.

در پایان تریلر موربیوس شخصیت آدریان تومز ملقب به والچر با بازی مایکل کیتون، حضور داشت

همچنین این فیلم مارول 2020 به‌نظر کمی جدی‌تر از فیلم ونوم است، اما رنگ‌بندی و تصویر فیلم کاملا مشابه است. بااین‌حال، در پایان اولین تریلر فیلم Morbius شاهد یک غافلگیری هم بودیم که در پایان تریلر شخصیت آدریان تومز ملقب به والچر با بازی مایکل کیتون، حضور داشت و حال باید دید سر و کله اسپایدرمن هم در فیلم پیدا خواهد شد یا خیر. همچنین فیلم موربیوس می‌تواند زمینه‌ساز ساخت فیلم شش خبیث نیز شود و همچنین جرد لتو امیدوار است با موربیوس خاطرات تلخ جوکر را نیز فراموش کند. باید دید آیا موربیوس می‌تواند یکی از بهترین فیلم های 2020 از دنیای سینمایی مارول شود یا خیر.

فیلم The Conjuring

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

کارگردان: مایکل چاوز

بازیگران: پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، جولیان هیلیارد، سارا کاترین، شارلین آمویا، شنون کوک، رونی جن بلوینز و استیسی جانسون

تاریخ اکران: ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۱ شهریور ۱۳۹۹)

پس از موفقیت فیلم The Conjuring در سال ۲۰۱۳، این فیلم ترسناک به یک مجموعه تبدیل شد

پس از موفقیت فیلم The Conjuring در سال ۲۰۱۳، این فیلم ترسناک 2020 به یک مجموعه تبدیل شد و طی این سال‌ها شاهد ساخت و انتشار اسپین‌آف‌های متعددی از آن بودیم و همچنین یک دنباله برای این فیلم نیز منتشر شد. حال فیلم The Conjuring 3 قرار است در سال ۲۰۲۰ به‌روی پرده‌های سینما برود که در آن بار دیگر شاهد بازگشت اد و لورن وارن هستیم. فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It قرار است داستانی دلهره‌آور و گره‌خورده به ترورها، قتل‌های ترسناک و یک موجود اهریمنی ناشناخته را فاش کند که حتی محققان ماور الطبیعه با تجربه‌ای چون اد و لورن وارن را نیز شوکه کرده است. این یکی از حساس‌ترین پرونده‌های آن‌ها محسوب می‌شود که با مبارزه برای روح یک پسر جوان کلید می‌خورد و سپس آن‌ها را به نقطه‌ای فراتر از هر مکانی که قبلا دیده بودند، می‌برد؛ تا در زمان و مکانی قرار بگیرند که درون آن برای اولین‌بار در تاریخ ایالات متحده باشد که یک مظنون به قتل به‌عنوان دفاع ادعا می‌کند که تحت کنترل یک نیروی شیطانی بوده است. تاکنون تصویر یا تریلری از این فیلم منتشر نشده است.

فیلم The King’s Man

The King's Man

کارگردان: متیو وان

بازیگران: هری دکینسون، رالف فاینز، جایمن هانسو، جما آرترتون، آرون تیلور-جانسون، ریس ایفانز، متیو گود، چارلز دنس، استنلی توچی و دانیل برول، 

تاریخ اکران: ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹)

 

 

در سال ۲۰۱۴ فیلم Kingsman: The Secret Service برای اکشن و صحنه‌های خشن و متفاوتش بسیار سر زبان‌ها افتاد و همین موضوع باعث ادامه دادن آن شد، اما در مقابل همیشه این سؤال که سازمان کینگزمن در ابتدا به چه شکل بوده و منشا آن چگونه بوده است، برای طرفداران مطرح شد و حال سازندگان دو قسمت اصلی فیلم Kingsman به سراغ یک فیلم پیش درآمد از دنیای کینگزمن رفته‌اند. در فیلم The King’s Man قرار است شاهد تشکیل سازمان کینگزمن باشیم که درواقع اولین سازمان اطلاعاتی مستقل است که سریع‌تر از دولت‌ها مأموریت را انجام می‌دهند تا حملات تروریستی خنثی شود. اتفاقات فیلم پس از حوادث جنگ جهانی اول آغاز خواهد شد که شاهد حضور بنیانگذار کینگزمن و شاگرد وی هستیم که صد البته گروه اعضای دیگری نیز دارد. تریلرهای فیلم وعده تکرار صحنه‌های اکشن مشهور کینگزمن را می‌دهد که بیشتر شبیه به قسمت اول آن است. اگرچه اکران این فیلم دو بار عقب افتاده، اما در حال حاضر قرار است در شهریور شاهد انتشار آن باشیم که بعید نیست موفقیت آن باعث ادامه پیدا کردن نسخه پیش درآمد فیلم Kingsman نیز شود، اما پس از آن انتظار می‌رود فیلم Kingsman 3 تولید شود.

فیلم The Many Saints of Newark

The Many Saints of Newark

کارگردان: آلن تیلور

بازیگران: مایکل گاندولفینی، آلساندرو نیوولا، جان برنتال، ویرا فارمیگا، میشل د روسی، ری لیوتا، بیلی مگنوسن و کوری استول

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹)

مایکل گاندولفینی، فرزند جیمز گاندولفینی فقید که نقش اصلی سریال را بر عهده داشت، نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است

بدون شک سریال The Sopranos یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که بسیاری از سریال‌های جنایی و مافیایی این سریال را الگوی خود قرار داده‌اند. حال در روزهایی که ساخت فیلم پیش درآمد یا دنباله یا حتی اسپین‌آف براساس سریال‌های محبوب داغ است، برادران وارنر و نیو لاین سینما به سراغ سریال سوپرانوز رفته و یک فیلم پیش درآمد براساس آن را تولید کرده‌اند. اتفاقات فیلم The Many Saints of Newark در دهه ۶۰ میلادی در شهر نیوآرک جریان دارد و مایکل گاندولفینی، فرزند جیمز گاندولفینی فقید که نقش اصلی سریال را بر عهده داشت، نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است و حال مایکل وظیفه سختی دارد تا میراث پدرش را ادامه دهد. آلن تیلور با اینکه کارنامه سینمایی قابل اعتمادی ندارد، اما او قسمت‌های زیادی از سریال را کارگردانی کرده بود و همین موضوع باعث شد تا وی که آشنایی بسیار خوبی به دنیای سوپرانوها داشت، وظیفه کارگردانی فیلم The Many Saints of Newark را نیز بر عهده داشته باشد. در هر حال شاید این نکته مهم باشد که بسیاری از فیلم‌هایی که براساس سریال ساخته شده، نتوانسته‌اند کیفیتی در حد و اندازه‌های سریال اصلی را ارائه دهند، اما این موضوع شاید توسط فیلم The Many Saints of Newark کمی تغییر کند.

فیلم Last Night in Soho

 

Last Night in Soho

کارگردان: ادگار رایت

بازیگران: آنیا تیلور جوی، مت اسمیت، توماسین مک کنزی، دایانا ریگ، ترنس استامپ، ریتا تاشینگهم، سینوو کارلسن و مایکل آجائو

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹) 

ادگار رایت بیشتر برای ساخت فیلم‌های کمدی و اکشن شناخته می‌شود

ادگار رایت شاید بیشتر برای ساخت فیلم‌های کمدی و اکشن شناخته شود، اما این کارگردان بریتانیایی هرگز از امتحان کردن خود در یک ژانر دیگر و متفاوت نترسیده است و حال به سراغ ژانر ترسناک رفته است. اطلاعات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Last Night in Soho در دسترس نیست و اتفاقات فیلم جدید رایت در شهر لندن و محله سوهو جریان دارد و شخصیت اصلی پروژه جدید وی یک زن خواهد بود که آنیا تیلور جوی نقش آن را بر عهده دارد. ادگار رایت که درواقع پس از فیلم Baby Driver به سراغ این اثر رفته و هنوز ممکن است دنباله فیلم بیبی درایور را نیز تولید کند، اما طبق گفته وی حداقل ۲۵ سال از زندگی خود را در محله سوهو گذرانده و ظاهرا فیلم کمی برای او شخصی نیز است. بااین‌حال، درکنار حضور بازیگران شناخته شده‌ای مثل تیلور جوی و مت اسمیت، در فیلم شاهد حضور فیلم Last Night in Soho بازیگر جویای نامی به‌نام توماسین مک‌کنزی نیز هستیم که بازی اخیر وی در فیلم JoJo Rabbit مورد توجه بسیاری قرار گرفته و حال در اثر جدید رایت نیز نگاه‌های بسیاری به او چشم دوخته است.

فیلم The Trial of the Chicago 7

 

The Trial of the Chicago 7

کارگردان: آرون سورکین

بازیگران: ساشا بارون کوهن، ادی ردمین، یحیی عبدالمتین دوم، جرمی استرانگ، جوزف گوردون لویت، الکس شارپ، ویلیام هرت، توماس میدلتیچ، مایکل کیتون و مارک رایلنس

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹)

آرون سورکین بیشتر برای نوشتن فیلمنامه فیلم The Social Network که برای آن جایزه اسکار دریافت کرده، شناخته می‌شود

اگرچه آرون سورکین برای نوشتن فیلمنامه فیلم The Social Network که برای آن جایزه اسکار دریافت کرده، شناخته می‌شود، اما پس از کارگردانی فیلم Molly's Game نشان داد که در کارگردانی نیز پتانسیل بالایی دارد. فیلم The Trial of the Chicago 7 براساس داستان Chicago Seven در دست ساخت است که داستان یک گروه هفت نفره از متهمان را دنبال می‌کند که توسط دولت فدرال به توطئه، تحریک به شورش و سایر اتهامات مرتبط با فعالیت‌های ضد جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات ضد فرهنگی به مناسبت کنوانسیون ملی دموکراتیک که در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی در سال ۱۹۶۸ برگزار شد، متهم شده‌اند. فیلم The Trial of the Chicago 7 یکی از فیلم‌های پر ستاره سال ۲۰۲۰ است که شانس بالایی برای آن در فصل جوایز نیز تصور می‌شود. اکران محدود این فیلم قرار است از ۴ مهر آغاز شود و یک هفته بعد اکران گسترده‌تر فیلم آغاز خواهد شد. فیلم محاکمه‌ی ۷ شیکاگویی می‌تواند یکی از فیلم‌های جنجالی سال نیز تبدیل شود و باید دید که سورکین چقدر در فیلم روی جنجالی‌تر کردن فیلم تمرکز کرده یا اینکه ترجیح داده کمی محطاتانه عمل کند.

فیلم Venom

 

Venom 2

کارگردان: اندی سرکیس

بازیگران: تام هاردی، وودی هارلسون، میشل ویلیامز، نائومی هریس و استیون گراهام

تاریخ اکران (احتمالی): ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ مهر ۱۳۹۹)

کارنیج تنها سیمبیوت جدید فیلم Venom 2 نیست و ظاهرا قرار است شاهد حضور Shriek نیز باشیم که احتمالا به کارنیج کمک خواهد کرد

فیلم Venom با اینکه نتوانست نظر منتقدان و طرفداران سر سخت اسپایدرمن را جلب کند، اما در گیشه عملکرد بسیار خوبی داشت و همین موضوع باعث شد تا سونی خیلی سریع ساخت دنباله این فیلم را آغاز کند. اطلاعات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Venom 2 که یکی از فیلم های مارول 2020 است، در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که ادی براک و ونوم در این قسمت قرار است دربرابر کلیتوس کسدی با بازی وودی هارلسون، قرار بگیرند که درواقع ما قرار است شاهد حضور شخصیت کارنیج در این فیلم باشیم. قابل انتظار است در این فیلم شخصیت ونوم و کارنیج مبارزه کنند که باید دید سازندگان از اتفاقات فیلم قبلی درس گرفته‌اند یا خیر. همچنین کارنیج تنها سیمبیوت جدید فیلم Venom 2 نیست و ظاهرا قرار است شاهد حضور Shriek نیز باشیم که احتمالا به کارنیج کمک خواهد کرد. علاوه‌بر این، شایعاتی مبنی بر حضور کوتاه اسپایدرمن نیز شنیده می‌شود که باتوجه‌به تریلر فیلم موربیوس، این شایعات نسبت به گذشته قوت بیشتری گرفته‌اند، اما تنها زمان درستی یا نادرستی این موضوع را مشخص خواهد کرد. همچنین اندی سرکیس جانشین روبن فلیشر روی صندلی کارگردانی دنباله فیلم ونوم شده است.

فیلم Murder on the Orient Express

 

Death on the Nile

کارگردان: کنت برانا

بازیگران: کنت برانا، گل گدوت، آرمی همر، جودی کومر، لتیشیا رایت، آنت بنینگ، اما مک‌کی، علی فضل، رز لزلی، سوفی اوکوندو، راسل برند و تام بیتمن

تاریخ اکران: ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹)

با اینکه فیلم Murder on the Orient Express نقدهای متوسطی را دریافت کرد، اما موفقیت تجاری فیلم باعث چراغ سبز استودیوی قرن بیستم برای ساخت دنباله این فیلم شد. کنت برانا بار دیگر برای کارگردانی فیلم Death on the Nile بازگشته و همچنین بار دیگر نقش هرکول پوآرو را نیز بازی کرده است و قرار است یک پرونده قتل مرموز دیگر را حل کند. فیلم قتل روی نیل براساس رمانی جنایی به همین نام اثر آگاتا کریستی ساخته شده که در آن پوآرو برای تعطیلات به مصر سفر می‌کند در طول این سفر، یک قتل در کشتی‌ای در رودخانه نیل که پوآرو نیز در آن حضور داشته است، رخ می‌دهد. مانند قسمت اول فیلم Death on the Nile نیز قرار است یک اثر پر ستاره باشد که بسیاری امیدوار هستند تا با رفع مشکلات قسمت اول، به اثری با کیفیت بهتر از رمان‌‌های کریستی و دنیای پوآرو تبدیل شود. همچنین در صورت موفقیت تجاری این قسمت شاید هرکول پوآرو نسخه کنت برانا نیز آینده بهتری پیدا کند و شاهد ادامه ساخت فیلم‌های آن براساس دیگر رمان‌های آگاتا کریستی باشیم.

فیلم The Witches 

 

The Witches

کارگردان: رابرت زمکیس

بازیگران: ان هتوی، اکتاویا اسپنسر، استنلی توچی، چارلز ادواردز، مورگانا رابینسون و کودی-لی استیک

تاریخ اکران: ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹)

بازسازی فیلم The Witches یک اثر ماجراجویانه، کمدی و فانتزی خواهد بود

رابرت زمکیس با اینکه وظیفه کارگردانی آثار بزرگی مثل فیلم Back to the Future و فیلم Forrest Gump را در کارنامه خود داشته، اما امروز دیگر خبری از روزهای خوب این کارگردان نیست. فیلم The Witches جدیدترین اثر زمکیس است که درواقع بازسازی از یک رمان قدیمی به همین نام اثر رولد دال است که پیش از این یک فیلم ترسناک از آن تولید و در سال ۱۹۹۰ منتشر شده بود. نسخه زمکیس قرار است اقتباس وفادارانه‌تری باشد و همچنین ظاهرا به‌جای یک فیلم ترسناک، بازسازی فیلم The Witches یک اثر ماجراجویانه، کمدی و فانتزی خواهد بود که کاملا نقطه مخالف فیلم ۱۹۹۰ است. این رمان تحسین شده داستان یک پسر بچه هفت ساله را دنبال می‌کند که با جادوگرهای واقعی مواجه می‌شود. این پسر هفت ساله با مادربزرگش در یک هتل در کشور انگلستان زندگی می‌کند. ان هتوی نقش اصلی فیلم جادوگران را بر عهده دارد که در حال حاضر هنوز تصویری از حضور وی در این فیلم منتشر نشده است. بسیاری امیدوار هستند تا زمکیس بازگشت خوبی با فیلم The Witches داشته باشد.

فیلم Halloween

 

Halloween Kills

کارگردان: دیوید گوردون گرین

بازیگران: جیمی لی کرتیس، جیمز جود کورتنی، جودی گریر، اندی ماتیچاک، کایل ریچاردز، نانسی استفانز، رابرت لانگ‌استریت، آنتونی مایکل هال و چارلز سایفرس

تاریخ اکران: ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۵ مهر ۱۳۹۹)

فیلم Halloween Kills اولین قسمت از دو دنباله جدید این مجموعه ترسناک است

ریبوت جدید فیلم Halloween که درواقع دنباله قسمت اصلی بود، شاید مخالفان و موافقان زیادی داشته باشد، اما بدون شک یکی از موفق‌ترین سافت ریبوت‌های چند سال اخیر بود که عجیب هم نبود یونیورسال در ادامه همکاری خود با بلوم‌هاوس ساخت دو دنباله دیگر برای فیلم هالووین را تایید کند. فیلم Halloween Kills اولین قسمت از دو دنباله جدید این مجموعه ترسناک است که اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم ترسناک 2020 در دسترس نیست. در حال حاضر تنها تایید شده که لوری استرود قرار است بار دیگر با مایکل مایرز مواجه شود و بار دیگر با این دشمن قدیمی مبارزه کند. در فیلم Halloween Kills قرار است شاهد بازگشت شخصیت‌های قدیمی زیادی نیز باشیم که پیش از این در قسمت‌های گذشته با مایکل مایرز مواجه شده بودند. فیلم Halloween Ends دنباله دیگر فیلم هالووین است که این فیلم قرار است سال ۲۰۲۱ اکران شود و ظاهرا قرار است پایانی برای این مجموعه باشد و شاید در آینده شاهد ساخت ریبوت کامل دیگری از آن باشیم، اما چیزی که مشخص است مجموعه هالووین حداقل از نظر تجاری روزهای موفقی را سپری می‌کند و یونیورسال و بلوم‌هاوس به‌نظر می‌رسد که قرار است به این همکاری موفق ادامه دهند.

فیلم The Eternals

 

The Eternals

کارگردان: کلوئی ژائو

بازیگران: ریچارد مدن، آنجلینا جولی، جما چان، کمیل نانجیانی، سلما هایک، لورن ریدلوف، برایان تایری هنری، لیا مک‌هیو، دان لی، بری کیوگن و کیت هرینگتون

تاریخ اکران: ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹)

فیلم The Eternals داستان یک گروه ابرقهرمانی جدید در دنیای سینمایی مارول را دنبال می‌کند که از بیگانگان باستانی تشکیل شده که هزاران سال به‌طور مخفیانه در زمین زندگی کرده‌اند

پس از موفقیت فیلم نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴، مارول سرمایه‌گذاری بیشتری روی مجموعه‌ها و شخصیت‌های کمتر شناخته شده کرد و حال نوبت به اترنالز رسیده است که به‌نظر می‌رسد این گروه پتانسیل بسیار خوبی برای گسترش دنیای کهکشانی مارول دارد. فیلم The Eternals که یکی از پر ستاره‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول نیز محسوب می‌شود،‌ دومین فیلم فاز چهارم است که به‌نظر می‌رسد اتفاقات آن قرار است در چندین بازه زمانی مختلف جریان داشته باشد. فیلم The Eternals داستان یک گروه ابرقهرمانی جدید در دنیای سینمایی مارول را دنبال می‌کند که از بیگانگان باستانی تشکیل شده که هزاران سال به‌طور مخفیانه در زمین زندگی کرده‌اند. به‌دنبال وقایع فیلم Avengers: Endgame، یک فاجعه غیر منتظره آن‌ها را مجبور می‌کند تا از سایه خارج و با دشمنان باستانی خود یعنی دویانت‌ها (The Deviants) مواجه شوند.

قابل انتظار است که تمرکز بیشتر فیلم روی شخصیت‌هایی مثل سرسی و ایکاریس باشد، اما در این فیلم قرار است شاهد معرفی بلک نایت نیز باشیم که ممکن است پیش زمینه‌ای برای ساخت فیلم یا سریالی مستقل براساس شخصیت بلک نایت با کاپیتان بریتانیا را نیز ایجاد کند. مارول وعده داده که فیلم The Eternals قرار است اثری متفاوت در MCU باشد که تاکنون به جز چندین تصویر و ویدیو از پشت صحنه و تصاویر هنری، شاهد تصویر رسمی از فیلم نبوده‌ایم و هنوز در انتظار انتشار اولین تریلر فیلم هستیم که پیش از این یک نسخه کوتاه از آن در کمیک کان برزیل نمایش داده شده بود، اما این تیزر هرگز به‌صورت رسمی منتشر نشده است.

Godzilla vs. Kong

 

Godzilla vs. Kong

کارگردان: آدام وینگارد

بازیگران: میلی بابی براون، کایل چندلر، جانگ زئی، الکساندر اسکارشگرد، ایزا گونزالس، ربکا هال، دمیان بیچیر، دانای گوریرا، برایان تایری هنری و فرانسیس مک دورمند

تاریخ اکران: ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آذر ۱۳۹۹)

فیلم Godzilla vs Kong

دنیای سینمایی MonsterVerse با اکران فیلم Godzilla در سال ۲۰۱۴ آغاز به‌کار کرد و با اکران فیلم Kong: Skull Island در سال ۲۰۱۷ شاهد گسترش آن بودیم. سال ۲۰۱۹ فیلم Godzilla: King of the Monsters به‌روی پرده‌های سینما رفت، اما این فیلم نتوانست عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد و همچنین نقدهای متوسطی را دریافت کرد که همین موضوع باعث شد تا از هم‌اکون این فیلم روی قسمت بعدی این دنیای سینمایی نیز تاثیر بگذارد. فیلم Godzilla vs Kong قرار است با چندین ماه تأخیر در پاییز سال ۲۰۲۰ اکران شود که درواقع دنباله مستقیمی برای فیلم King of the Monsters خواهد بود که در این قسمت شاهد رویارویی گودزیلا با کینگ کونگ خواهیم بود.

در فیلم Godzilla vs Kong قرار است شاهد حضور تایتان‌های بیشتری باشیم

اطلاعاتی از داستان این فیلم منتشر نشده، اما تایید شده که کینگ کونگ نسبت به حضور اولش بسیار بزرگ‌تر شده که در تصویر کوتاهی که در کمیک کان برزیل منتشر شد نیز کاملا مشخص است. بااین‌حال،‌ در فیلم Godzilla vs Kong قرار است شاهد حضور تایتان‌های بیشتری باشیم که تاکنون نام تایتان دیگری در فیلم تایید نشده، اما می‌توان از پایان فیلم King of the Monsters حضور چند کایجو را پیش‌بینی کرد و حتی می‌توان انتظار داشت که شاهد بازگشت کینگ گیدورا نیز باشیم که این موضوع هنوز رسما تایید نشده است. در هر حال باید دید که پیروز فیلم Godzilla vs Kong کدام هیولا خواهد بود و همچنین این فیلم می‌تواند به ادامه بقا این مجموعه کمک کند یا پایانی برای آن است.

فیلم No Time to Die

 

No Time To Die

کارگردان: کری فوکوناگا

بازیگران: دنیل کریگ، رامی ملک، لیا سدو، نائومی هریس، جفری رایت، رالف فاینز، بن ویشاو، روری کینیار، آنا د آرماس، لاشانا لینچ و کریستوفر والتس

تاریخ اکران: ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۵ آذر ۱۳۹۹)

 

 

فیلم Spectre چهارمین حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند بود که در سال ۲۰۱۵ به‌کارگردانی سم مندس اکران شد، اما نتیجه چیزی نبود که طرفداران مجموعه 007 و کسانی که فیلم Skyfall را ستایش می‌کردند، انتظار آن را داشتند و درنهایت و پس از اتفاقاتی که در پشت صحنه رخ داده بود، کریگ گفت که دیگر نقش جیمز باند را بازی نمی‌کند. از آن زمان تهیه‌کنندگان در تلاش بودند تا کریگ را از بازنشستگی در نقش 007 منصرف کنند و در ابتدا تصمیم داشتند برای دو فیلم قرارداد قرارداد امضا کنند و حتی شایعات زیادی مبنی بر جیمز باند بعدی نیز شنیده می‌شد. درنهایت کریگ قبول کرد که برای یک قسمت دیگر بازگردد، اما این پایان جنجال‌های فیلم نبود. مندس تصمیم گرفت تا بازنگردد و درنهایت دنی بویل کارگردان این قسمت شد. اما این پایان ماجرا نبود و بویل به‌دلیل اختلاف نظر پروژه را ترک کرد و کری فوکوناگا به‌عنوان کارگردان جدید فیلم معرفی شد تا سرانجام فیلم از بن‌بست خارج شود.

اکران قسمت جدید فیلم James Bond به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تا ۷ ماه عقب افتاده است

فیلم No Time to Die داستان جیمز باندی را دنبال می‌کند که در حال لذت بردن از زندگی شخصی خود در جامائیکا است که در ادامه فلیکس لیتر از جیمز باند درخواست کمک می‌کند. او به باند ماموریتی می‌دهد که باید یک دانشمند دزدیده شده را نجات دهد که یک گروه تبهکار به‌رهبری شخصی به‌نام سافین با بازی رامی ملک، به‌دنبال ساخت یک سلاح بسیار خطرناک با فناوری بسیار پیشرفته هستند. فیلم No Time to Die قرار است آخرین حضور جیمز باند نسخه کریگ باشد که نمایش‌های فیلم وعده یک اثر با کیفیت را می‌دهند، اما گفته می‌شود که شخصیت لاشانا لینچ ممکن است به‌عنوان اسپین‌آف مجموعه ادامه پیدا کند و درواقع این فیلم زمینه ادامه این مجموعه بدون حضور جیمز باند را فراهم خواهد کرد. همچنین در آخرین اتفاق اکران قسمت جدید فیلم James Bond به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تا ۷ ماه عقب افتاده است.

انیمیشن Raya and the Last Dragon

Raya and the Last Dragon

کارگردان: پاول بریگز و دین ویلنز

صداپیشگان: کسی استیل و آوکافینا

تاریخ اکران: ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۵ آذر ۱۳۹۹)

مانند پیکسار آخرین آثار استودیوی انیمیشن‌سازی شرکت والت دیزنی نیز دنباله‌ بودند و حال پس از ساخت دو دنباله، دیزنی نیز بار دیگر به سراغ آثار اورجینال رفته است

مانند پیکسار آخرین آثار استودیوی انیمیشن‌سازی شرکت والت دیزنی نیز دنباله‌ بودند و حال پس از ساخت و انتشار دو دنباله، دیزنی نیز بار دیگر به سراغ آثار اورجینال رفته است که در پشت آن ادل لیم، نویسنده‌ی فیلم Crazy Rich Asians حضور دارد. اتفاقات انیمیشن Raya and the Last Dragon در سرزمینی به‌نام کوماندرا جریان پیدا می‌کنند؛ دنیایی شامل پنج قبیله که همگی در سرزمینی زندگی می‌کنند که توسط اژدهایی خلق شده است که مدت‌ها از نابودی او می‌گذرد. این سرزمین آخرین هدیه‌ی اژدهایان به مردم ساکن در آن محسوب می‌شود و کوماندرا اکنون توسط یک نیروی شرور و تاریک مورد حمله گرفته است. این وسط هم رایا شخصی نیست جز یک جنگجوی تنها که در تلاش برای نجات خود و مردمانش است و تصمیم دارد هرطور که می‌شود آخرین اژدهای باقی‌مانده را پیدا کند. چون اعتقاد دارد این اژدها می‌تواند کوماندرا و ساکنین آن را نجات دهد. در حال حاضر به‌جز یک تصویر و اطلاعات اولیه، شاهد انتشار تصاویر یا اطلاعات بیشتری نبودیم. 

فیلم Dune

Dune

کارگردان: دنی ویلنوو

بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ و دیو باتیستا

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)

از دنی ویلنوو به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های دهه اخیر نام برده می‌شود که کارگردانی آثاری چون فیلم Prisoners، فیلم Sicario، فیلم Arrival و فیلم Blade Runner 2049 دیده می‌شود. اگرچه اولین تجربه بلاک‌باستری ویلنوو در گیشه موفق عمل نکرد، اما او شانس خود را قرار است دوباره در ریبوت فیلم Dune امتحان کند که فیلمی بسیار پر ستاره نیز است و پیش از این اقتباس ناموفقی از آن ساخته شده بود. فیلم Dune داستان اسطوره‌ای و احساسی پاول آترییدز در یک ماجراجویی قهرمانانه را دنبال می‌کند که او به‌عنوان یک مرد با آینده درخشان و با استعداد بالا به دنیای می‌آید که سرنوشتش فراتر از درک او است که باید به خطرناک‌ترین سیاره موجود در جهان سفر کند تا از آینده خانواده و مردمش اطمینان حاصل کند.

از فیلم Dune به‌عنوان ارباب حلقه‌های سال ۲۰۲۰ یا جنگ ستارگان با مخاطبان بزرگسال نیز یاد می‌شود

همان‌طور که درگیری نیروهای بدخواه برای به انحصار در آوردن گرانبهاترین منابع جهان که می‌تواند بزرگ‌ترین پتانسیل‌های بشر را افشا کند، بسیار شدت گرفته، تنها کسانی می‌توانند از این مناقشات زنده بمانند که بتوانند ترس خود را شکست دهند و فاتح آن شوند. فیلم Dune قرار است دارای یک دنباله نیز باشد که در حال حاضر زمان شروع ساخت آن مشخص نیست و همچنین یک سریال تلویزیونی نیز براساس آن در دست ساخت است. از فیلم تل‌ماسه به‌عنوان ارباب حلقه‌های سال ۲۰۲۰ یا جنگ ستارگان با مخاطبان بزرگسال نیز یاد می‌شود که بسیاری امیدوار هستند تا به اثری موفق تبدیل شود.

فیلم West Side Story

West Side Story

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: انسل الگورت، ریچل زیگلر، ریتا مورنو، کوری استول، برایان دارسی جیمز، آریانا دی‌باس، دیوید آلوارز، مایک فایست، آنا ایزابل و مدی زیگلر

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)

اسپیلبرگ ریچل زیگلر، بازیگر نقش اصلی زن فیلم را پس از تماشای وی در هنگام خواندن آهنگ فیلم A Star is Born در یوتیوب انتخاب کرده بود

فیلم West Side Story براساس یکی از نمایش‌های موزیکال لئونارد برنستاین که در سال ۱۹۶۱ منتشر شد، در دست ساخت است. پیش از این یک اقتباس سینمایی از این نمایش موزیکال در سال ۱۹۶۱ تولید و منتشر شده بود و حال استیون اسپیلبرگ وظیفه کارگردانی این فیلم موزیکال 2020 را بر عهده داشته که قرار است نسخه امروزی‌تری نیز برای آن باشد. اگرچه شاید دیدن اسپیلبرگ در یک فیلم موزیکال کمی عجیب به‌نظر برسد، اما تونی کوشنر، نویسنده فیلم Munich (مونیخ) و فیلم Lincoln (لینکلن)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم داستان وست ساید را بر عهده داشته تا بسیاری به موفقیت دوباره این زوج در این اثر داشته باشند که نسبت به همکاری قبلی آن‌ها بسیار متفاوتر است. فیلم West Side Story قرار است یک داستان عاشقانه با نمایش اختلاف طبقاتی تا شرایط زندگی بین گروه‌ها و اقوام مختلف را نشان دهد که از همین‌رو بسیاری اعتقاد دارند که این فیلم سینمایی 2020 شانس بالایی برای حضور در فصل جوایز دارد و دیزنی و استودیوی قرن بیستم نیز امید زیادی به موفقیت این اثر در فصل جوایز دارند که صد البته مهم‌ترین فیلم دیزنی در فصل کریسمس نیز فیلم West Side Story است. همچنین شاید جالب است بدانید که اسپیلبرگ ریچل زیگلر، بازیگر نقش اصلی زن فیلم را پس از تماشای وی در هنگام خواندن آهنگ فیلم A Star is Born در یوتیوب انتخاب کرده بود. 

انیمیشن The Croods

The Croods 2

کارگردان: جوئل کرافورد

صداپیشگان: نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک، کلوریس لیچمن، کت دنینگز، کلی مری ترن، لزلی من و پیتر دینکلیج

تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۳ دی ۱۳۹۹)

ساخت انیمیشن The Croods 2 یکبار کاملا متوقف شده بود

با اینکه از زمان اکران انیمیشن The Croods در سال ۲۰۱۳ که با موفقیت زیادی نیز در گیشه و در نزد منتقدان همراه بود، شاهد تایید ساخت دنباله این انیمیشن بودیم، اما انیمیشن The Croods 2 مسیر عجیب و سختی را طی کرده است. در ابتدا اکران این انیمیشن تا سال ۲۰۱۸ عقب افتاد و سپس ساخت آن متوقف شد. بااین‌حال، یونیورسال و دریم‌ورکس تصمیم گرفتند تا شانس دوباره‌ای را به این اثر دهند و حال پس از این مسیر قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ شاهد اکران این انیمیشن باشیم. اگرچه انیمیشن The Croods 2 تنها انیمیشن دریم‌ورکس در سال ۲۰۲۰ نیست و پیش از آن انیمیشن Trolls World Tour اکران خواهد شد، اما دنباله انیمیشن The Croods مهم‌ترین و کار اصلی آن‌ها در سال ۲۰۲۰ است که به موفقیت آن نیاز دارند؛ به‌خصوص اینکه دنباله‌های انیمیشن‌های دریم‌ورکس از کیفیت خیلی قابل قبولی برخودار نیستند و موارد موفق کمی تاکنون داشته است. اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این انیمیشن در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که شخصیت‌های جدیدی قرار است اضافه شوند.

فیلم Tom and Jerry

Tom and Jerry

کارگردان: تیم استوری

بازیگران: کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا، کالین جست، کن جیونگ، پالاوی شاردا و راب دلینی

تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۳ دی ۱۳۹۹)

تام و جری مانند انیمیشن اصلی قرار نیست حرف بزنند و درواقع صامت یا بدون دیالوگ هستند

ساخت یک فیلم لایو اکشن شاید آخرین چیزی باشد که طرفداران تام و جری انتظار آن را داشته و حتی منتظر آن باشند، اما در هر حال برادران وارنر فیلم Tom and Jerry را تولید کرده است تا یک اثر خانوادگی و سرگرم کننده را در تعطیلات سال ۲۰۲۰ ارائه دهد. این فیلم با ترکیبی از تصاویر لایو اکشن/انیمیشن تولید شده که در آن تام و جری مانند انیمیشن اصلی قرار نیست حرف بزنند و درواقع صامت یا بدون دیالوگ هستند، اما در مقابل قرار است با شخصیت‌های انسانی متعددی نیز ملاقات کنیم. فیلم Tom and Jerry داستان کایلا، کارمند جدید یک هتل مجلل را دنبال می‌کند که جری تهدید کرده که عروسی‌ای را که قرار است در این هتل برگزار شود، خراب می‌کند. او برای خلاص شدن از جری، یک گربه شکست خورده و آواره در کوچه به نام تام را استخدام می‌کند که جری در ادامه ثابت خواهد کرد که شکست دادن او به همین سادگی نیست و همه چیز قرار نیست طبق برنامه پیش برود. با‌این‌حال، رئیس کایلا که شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم خواهد بود، وارد می‌شود که ظاهرا در نظر دارد تا تام و جری را از بین ببرد و حال این دو برای سرنگونی او باید با یکدیگر متحد شوند. بااین‌حال، سابقه تیم استوری حداقل چندان امیدوار کننده نیست، اما برای قضاوت در مورد فیلم Tom and Jerry هنوز بسیار زود است.

کاپیتان فیلیپس

News of the World

کارگردان: پل گرینگرس

بازیگران: تام هنکس، هنکس، هلنا زنگل، توماس فرانسیس و میر وینینگهم

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۵ دی ۱۳۹۹)

پس از فیلم Captain Phillips، فیلم News of the World دومین همکاری مشترک پل گرینگرس با تام هنکس است

پل گرینگرس شاید بیشتر برای کارگردانی مجموعه فیلم Jason Bourne شناخته شود، اما اگر کارهای او را دنبال کرده باشید، قطعا فیلم Captain Phillips را دیده‌اید یا حداقل صحبت‌ها در مورد آن را شنیده‌اید. پس از همکاری موفق در فیلم کاپیتان فیلیپس، حال گرینگرس بار دیگر قرار است در فیلم News of the World با تام هنکس همکاری کند؛ همکاری که کمی با حاشیه نیز همراه بوده است. فیلم اخبار جهان در ابتدا قرار بود توسط فاکس قرن بیستم و والت دیزنی تولید و منتشر شود، اما تعطیلی فاکس 2000 و رابطه دوستی گرینگرس و رئیس این استودیو، باعث شد تا گرینگرس پروژه ساخت این فیلم سینمایی 2020 را به یونیورسال انتقال دهد. اتفاقات فیلم News of the World در روزهای پس از جنگ داخلی آمریکا جریان دارد؛ این فیلم قرار است داستان یک گوینده خبر به‌نام کید را دنبال کند که همسر خود را از دست داده و به تگزاس سفر می‌کند تا اخبار جهان را به مردم محلی بگوید.

کید در ادامه برای کمک به یک دختر یتیم که والدینش توسط بومیان آمریکا کشته شده‌اند، استخدام می‌شود تا او این دختر را به آخرین بستگان باقی مانده‌اش که در سن آنتونیو زندگی می‌کنند، برساند. آن‌ها این ماجراجویی را باید از سرزمین‌های خطرناک انجام دهند و در طول آن یک پیوند نزدیک بین آن‌ها شکل می‌گیرد که باعث می‌شود تا جدایی از این دختر برای کید سخت شود و او تصمیم بگیرد که به این دختر بگوید که آخرین بستگانش تمایلی به قبول او ندارند و او به‌دنبال اجرا کردن این برنامه پلیدانه است.

فیلم The Last Duel

The Last Duel

کارگردان: ریدلی اسکات

بازیگران: آدام درایور، بن افلک، مت دیمون، جودی کومر، هریت والتر، ناتانیل پارکر و سم هزلدین

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۵ دی ۱۳۹۹)

پس از فیلم All the Money in the World قرار بود ریدلی اسکات بار دیگر به سراغ مجموعه Alien برود، اما این اتفاق رخ نداد

پس از فیلم All the Money in the World قرار بود ریدلی اسکات بار دیگر به سراغ مجموعه Alien برود، اما این اتفاق رخ نداد تا وی وظیفه کارگردانی فیلم دیگری را بر عهده بگیرد. فیلم The Last Duel جدیدترین فیلم ریدلی اسکات است که در آن شاهد حضور بازیگران و ستارگان زیادی مثل آدام درایور، بن افلک، مت دیمون و جودی کومر هستیم که دیزنی و استودیوی قرن بیستم حساب ویژه‌ای روی این فیلم سینمایی 2020 در فصل جوایز باز کرده‌اند و امید زیادی به موفقیت آن دارند. اکران محدود این فیلم قرار است از تاریخ ۵ دی آغاز شود و اکران گسترده فیلم نیز برای ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹) در نظر گرفته شده است. این فیلم براساس رمان The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France اثر اریک یاگر در دست ساخت است. اتفاقات The Last Duel در فرانسه قرن چهاردهم میلادی جریان خواهد داشت و یک داستان انتقامی را دنبال می‌کند و تمرکز آن روی دو شوالیه است. این فیلم داستان شوالیه‌ای را دنبال می‌کند که از جنگ برگشته و متوجه بی‌حرمتی شوالیه دیگر به همسرش می‌شود. با درخواست شوالیه اول از پادشاه فرانسه،مبارزه‌ای برای اجرای عدالت ترتیب داده می‌شود که اگر شوالیه اول پیروز شود، شوالیه دوم به کام مرگ فرستاده و مجازات خواهد شد، اما اگر شوالیه دوم پیروز شود، ادعای زن برای بی‌حرمتی رد خواهد شد و در ادامه او در معرض خطر سوزاندن قرار می‌گیرد.

فیلم On the Rocks

On the Rocks

کارگردان: سوفیا کوپولا

بازیگران: رشیدا جونز، بیل مری، مارلون وینز، جسیکا هنویک، جنی سلیت و باربارا بین،

تاریخ اکران: اعلام نشده

سوفیا کوپولا شاید بیشتر به‌عنوان دختر فرانسیس فورد کوپولا شناخته شود و شاید هنوز فاصله زیادی تا سطح پدر خود داشته باشد، اما طی این سال و با کارگردانی آثاری چون فیلم Lost in Translation و فیلم The Beguiled توانسته تا حد زیادی از زیر سایه پدر خود خارج شود. حال کوپولا در تجربه جدید فیلم On the Rocks را کارگردانی کرده که با همکاری مشترک A24 و Apple TV Plus تولید شده تا این سرویس نوپا نیز سهمی از بازار سینمای مستقل و فیلم‌هایی که شانس حضور در فصل جوایز دارند، را داشته باشد و به نحوی با آمازون و نتفلیکس رقابت کند. این فیلم سینمایی 2020 قرار است سه ماه توسط A24 در سینماها نمایش داده شود و سپس به‌صورت اختصاصی از سرویس استریم اپل در دسترس قرار بگیرد. فیلم On the Rocks داستان مادر جوانی را دنبال می‌کند که در یک ماجراجویی در نیویورک در حال ارتباط دوباره و مجدد با پدر خود است. در این فیلم کوپولا بار دیگر با بیل مری همکاری کرده و همچنین رشیدا جونز را نیز در فهرست بازیگران خود دارد.

جسی باکلی

I’m Thinking of Ending Things

کارگردان: چارلی کافمن

بازیگران: جسی باکلی،‌ جسی پلمونس، تونی کولت و دیوید تیولیس

تاریخ اکران: اعلام نشده

چارلی کافمن فیلمساز شاید خیلی پر کاری نباشد، اما او برای کارهایی چون فیلم Synecdoche, New York و انیمیشن Anomalisa توانست تحسین‌های زیادی را دریافت کند و حال با فیلم I’m Thinking of Ending Things بازگشته است که این فیلم قرار است از نتفلیکس منتشر شود. در ابتدا بری لارسون قرار بود در این فیلم نقش آفرینی کند، اما درنهایت به علت تداخل با برنامه‌هایش تصمیم به جدایی گرفت و جسی باکلی که خیلی سریع در حال رشد و پیشرفت است، جانشین وی شد. فیلم I’m Thinking of Ending Things براساس رمانی به همین نام اثر ایان رید در دست ساخت است. جیک و نامزدش یک سفر به یک مزرعه دور افتاده را برای دیدن والدین جیک آغاز می‌کنند. پس از اینکه جیک از مسیر این سفر منحرف می‌شود و در ادامه شخصیت لارسون را در یک جای متروکه ترک می‌کند، شاهد تنش‌های روانشناختی و ترس و وحشت هستیم. باتوجه‌به کارنامه کافمن درمی‌یابیم که موضوع این فیلم به فیلم‌های او مثل فیلم Adaptation که فیلمنامه آن را نوشته و انیمیشن Anomalisa (انومالیسا) که وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده داشته، شباهت دارد و همین موضوع باعث جذابت‌تر شدن این پروژه شده است.

دیوید فینچر

Mank

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لیلی کالینز، تام برک، چارلز دنس و تاپنس میدلتون

تاریخ اکران: اعلام نشده

فیلم Mank براساس آخرین فیلمنامه جک فینچر، پدر دیوید فینچر، در دست ساخت است که این نویسنده در سال ۲۰۰۳ دار فانی را وداع گفت

دیوید فینچر طی سال‌های گذشته همکاری گسترده‌ای با شبکه نتفلیکس داشته و سریال House of Cards، سریال Mindhunter و سریال Love, Death and Robots با این غول استریم همکاری کرده بود. حال فینچر فیلم جدیدش را با شبکه Netflix تولید کرده که اولین فیلم او از زمان اکران فیلم Gone Girl در سال ۲۰۱۴ بوده است. جزئیات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Mank در دسترس نیست، اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند که فیلم Mank به روند توسعه پر سروصدای فیلمنامه فیلم Citizen Kane خواهد پرداخت که توسط اورسن ولز و منکیویچ نوشته شد و درنهایت فیلم همشهری کین تنها در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال موفق شد جایزه اسکار دریافت کند. همچنین این فیلم به‌صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده است. فیلم Mank براساس آخرین فیلمنامه جک فینچر، پدر دیوید فینچر، در دست ساخت است که این نویسنده در سال ۲۰۰۳ دار فانی را وداع گفت و این فیلم درواقع می‌تواند یک اثر شخصی برای فینچر نیز باشد که قرار است پس از نزدیک به ۶ سال بازگردد و به همین منظور بسیار شانس بالایی را برای فینچر قائل شده‌اند و اعتقاد دارند که فیلم Mank ممکن است هدف بزرگ نتفلیکس برای فصل جوایز باشد.

ایمی آدامز

Hillbilly Elegy

کارگردان: ران هاوارد

بازیگران: ایمی آدامز، گلن کلوز، گابریل باسو، هیلی بنت، فریدا پینتو و بو هاپکینز

تاریخ اکران: اعلام نشده

مقاله مرتبط

 

شاید کارنامه ران هاوارد در سال‌های گذشته بسیار بالا و پایین داشته و از کارهای تحسین شده‌ای چون فیلم A Beautiful Mind، فیلم Frost/Nixon و فیلم Rush تا آثار متوسطی چون فیلم In the Heart of the Sea دیده می‌شود، اما آثار او همواره مورد توجه بسیاری بوده و حال در همکاری با نتفلیکس فیلم Hillbilly Elegy را کارگردانی کرده است. در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی ایمی آدامز هستیم که بسیاری شانس زیادی را برای آدامز برای حضور در فصل جوایز قائل شده‌اند و شاید او امیدوار است که سرانجام در سال ۲۰۲۰ طلسم اسکار نگرفتنش نیز خاتمه پیدا کند. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر جی دی ونس است. طبق رمان ونس، رمان Hillbilly Elegy به جستجوی نسخه به روز شده رویای آمریکایی خواهد پرداخت و داستان سه نسل از خانواده آپالاش (Appalachian) از زبان جوان‌ترین عضو خانواده گفته خواهد شد که در دانشگاه ییل دانشجوی حقوق است و در ادامه مجبور می‌شود تا به زادگاهش بازگردد.

دیدگاه شما در رابطه با فیلم های سینمایی 2020 اشاره شده در مقاله چیست؟ به نظر شما کدام یک از این فیلم ها می‌توانند در پایان سال ۲۰۲۰ لقب بهترین فیلم های 2020 را از آن خود کنند؟

 

 

 

  • Elliot Alderson

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی