Mr.Robot | Welcome To My World

حدوداً یک دهه از شروع به پخش سریال The Walking Dead و شش ماه از اتمام انتشار کمیک این دنیا در شماره 193 گذشته است. حالا، بعد از گذشتن تمام این مدت، رابرت کرکمن به عنوان نویسنده و خالق دنیای The Walking Dead مشخص کرده که چه دلیلی عامل شیوع بیماری تبدیل مردم به زامبی‌ها در مجموعه داستانی‌اش شده است.

رابرت کرکمن در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر که پرسیده بود زامبی‌های این مجموعه چگونه به وجود آمده‌اند گفت که یک عامل فضایی باعث آن شده است. ظاهراً نوعی «قارچ فضایی» چیزی است که زامبی‌های دنیای The Walking Dead را به وجود آورده.

کرکمن و تونی مور (مصور اولیه سری کمیک‌های The Walking Dead) ایده ساخت کمیکشان را از ساخته جرج اندرو رومرو با نام Night of the Living Dead الهام گرفته بودند. در این اثر که یک فیلم سبک وحشت ساخت 1968 است، دانشمندان باور داشتند علت حیات مجدد مردگان، بازگشت تشعشعات رادیواکتیوی حاصل از انفجار سفینه کاوشگر بوده. پاسخ «قارچ فضاییِ» کرکمن هم احتمالاً ادای احترامی به این ساخته کلاسیک رومرو است.

– هی رابرت کرکمن، خب حتی وقتی کمیک تموم شد به یه جواب نرسیدیم، چی باعث [به وجود اومدن] زامبی‌ها شد؟

– قارچ فضایی

این جواب کرکمن توضیحات قبلی خودش را نیز تأیید می‌کند. او در سال 2018 گفته بود تبدیل مردم به زامبی‌ها و آلودگیشان که منجر به این فاجعه شده بود علتی «علمی-تخیلیِ دیوانه‌واری دارد که باعث خیلی عجیب‌تر شدن داستان می‌شود.»

در ادامه همین صحبت‌ها، کرکمن گفت که علت بروز آخرالزمانی از جنس زامبی‌ها خیلی مورد اهمیت نیست چون باور دارد شخصیت‌های داستانش هر توضیحی را قبول خواهند کرد.

صادقانه بگویم اگر یک دانشمند از واشینگتن به سراغ شخصیت‌ها می‌آمد و به آن‌ها می‌گفت که چه اتفاقی افتاده، شخصیت‌ها شانه‌شان را بالا می‌انداختند و می‌گفتند «اوه… باشه.»

اصلاً روی زندگیشان تأثیر نمی‌گذاشت.

در سال 2017 هم کرکمن در یک مصاحبه گفت احتمال این که شخصیت‌های سریال The Walking Dead به دنبال درمانی برای آلودگی ویروسی باشند کم است، با این توضیح که اگر همه چیز با پیدا کردن یک درمان تمام شود «سریال حوصله‌سربری می‌شود.»

با وجود این که کمیک به اتمام رسیده ولی هنوز سریال مسیر نسبتاً طولانی را در برابر خود می‌بیند، باید منتظر بشینیم و ببینیم که آیا نویسنده‌های سریال قصد دارند کاری دیوانه‌وار مثل پیدا کردن عامل تبدیل مردم به زامبی‌ها و از بین بردن آن را انجام دهند یا خیر.

  • Elliot Alderson

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی